Ga naar inhoud

Anony123

Lid
  • Items

    68
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Anony123's prestaties

Enthousiasteling

Enthousiasteling (6/14)

  • Eerste post
  • Actief
  • Gespreksstarter
  • Week één klaar
  • Een maand later

Recente badges

0

Reputatie

  1. Bedankt voor uw antwoord. Ik heb in februari eens contact opgenomen met de service dienst van Dell. Het was toen zeer moeilijk om deze te bereiken. Ik heb mijn uitleg gedaan en kreeg enkele later een bericht terug 'dat het normaal is dat mijn laptop soms wat opwarmt tijdens het opladen' en dat er niks mis is met mijn laptop. Ik zal nog eens contact met hen opnemen. Heb je de laptop online bij DELL gekocht of via een andere aanbieder? In dat laatste geval, welke? online bij Dell. Ben je bij de aankoop een service contract aangegaan, zo ja, welk? https://www.dell.com/learn/be/nl/becorp1/terms-of-sale-consumer-service-contracts. Ik heb bij mijn aankoop (in januari) 1 jaar gratis Premium support gekregen. Speccy link hier.
  2. Hallo, Ik heb in januari een Dell XPS13 9380 gekocht waar ik in totaal 2 jaar garantie op heb. Telkens wanneer ik mijn laptop oplaad warmt deze erg op waardoor de ventilator op het hardste moet draaien om oververhitting tegen te gaan. Dit gebeurt zelfs wanneer ik de laptop helemaal niet gebruik tijdens het opladen. Wanneer ik vervolgens de lader weer uittrek koelt mijn XPS in enkele minuten weer af. Het is al enkele keren gebeurd dat de laptop plots uitschakelde tijdens het opladen om oververhitting te voorkomen. Het is ook al gebeurd dat hij urenlang heel warm was doordat ik hem 's nachts moest opladen (Al heb ik dat natuurlijk zoveel mogelijk proberen vermijden). Ook gebeurt het tegenwoordig regelmatig dat de oplader niet werkt. Ik moet de adapter dan enkele keren unpluggen en opnieuw insteken tot deze plots weer werkt. Het zou dus kunnen dat al dit een probleem is met de lader, en niet met de laptop zelf. Ik vermoed dat het geen software probleem is. Ik heb mijn laptop gedualboot naar Linux en hierop ondervind ik precies hetzelfde probleem. Mijn vraag is nu: Als Dell mij een nieuwe lader opstuurt en dit lost het probleem op, zou ik dan ook nog een vervanging van mijn eigen laptop moeten proberen krijgen omdat deze misschien beschadigd is door de oververhitting? Of kan dit de laptop zelf niet beschadigd hebben vanwege de software die tegenwoordig in laptops ingebouwd is zodat deze uitschakelt van zodra er gevaar is voor schade? De XPS13 9380 is een dure laptop en ik zou er liefst toch nog een aantal jaren mee verder kunnen, dus als er een kans bestaat dat ook mijn laptop beschadigd is, dan zou ik toch graag aanspraak willen maken op mijn garantie, al weet ik natuurlijk niet of ik zomaar een nieuwe laptop kan eisen. Bedankt alvast! Anthony
  3. Hallo, Ik heb al een hele tijd problemen met Bluetooth. Het internet kan me echt niet meer verder helpen en op pc-helpforum ben ik al vele malen heel goed geholpen. Het probleem: Ik heb problemen met het pairen/connecten van apparaten met bluetooth. Het vinden van apparaten is geen probleem, ik kan echter niet verbinden. Ik heb al met verschillende apparaten geprobeerd (speakers, gsm,...) geen één apparaat werkt. Wat ik al geprobeerd heb: -Proberen pairen via 'apparaten en printers' -Bluetooth support service herstarten -Bluetooth troubleshooter runnen -Bluetooth drivers updaten -Bluetooth drivers verwijderen en opnieuw installeren Mogelijke aanleidingen van dit probeem: 1.Ik heb onlangs een dualboot uitgevoerd met Linux Mint (Op Linux werkt bluetooth perfect dus het is geen hardware probleem) 2. Ik heb onlangs een computermuis met bluetooth usb-module gekocht. Ik heb natuurlijk ook al geprobeerd om te connecteren zonder de usb module. Persoonlijk denk ik niet dat dit er iets mee te maken heeft, maar de problemen zijn begonnen rond dezelfde tijd dat ik de muis gekocht heb, dus ik vermeld het maar voor de zekerheid. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Alvast bedankt! Anthony
  4. Hallo, ik merkte zonet dat mijn downloadspeed om mijn Toshiba-laptop (nog) trager is dan gewoonlijk. Toen ik een speedtest deed kreeg ik volgende resultaten: http://beta.speedtest.net/result/6829770395 Zoals je kan zien ligt de uploadspeed veel hoger dan de downloadspeed, dat is niet normaal volgens mij. Ik deed vervolgens dezelfde speedtest op mijn gsm, en kreeg daar een uploadsnelheid van 9.75 Mbps en downloadsnelheid van 9.59 Mbps (ping 16ms). Dat zijn volgens mij toch net iets normalere waarden dan op mijn computer. Weet iemand toevallig wat ik hier aan kan doen? Bedankt alvast! Anthony
  5. Hallo, Ik heb ongeveer een maand geleden een nieuwe laptop gekocht (Acer Aspire F5-573G-57GD). Toen ik enkele dagen geleden op mijn laptop bezig was begon deze plots een luid geluid te maken waarvan ik vrij zeker ben dat het van de ventilator kwam. Het is een vrij hoog geluid, het lijkt alsof de ventilator zeer snel draait of dat er iets tegen zit ofzo. Een paar dingen ter extra informatie: -De laptop is volledig SSD, dit wil zeggen dat deze ook minder opwarmt en de ventilator dus ook niet zo hard zou moeten draaien (zeker als ik niet met zware programma's bezig ben). Voordat die probleem er was de laptop op elk moment echt volledig stil. -wanneer de laptop net opgestart is is er de eerste minuut geen geluid, maar na een minuut komt het geluid dan plots op. -ik heb de ventilator al proberen uitkuisen van buitenaf door er met een spuitbus met samengeperste lucht op te zitten, maar dat hielp niet. -De batterij heb ik er al uitgehaald maar helaas zit de ventilator daar niet onder, en de hele laptop uit elkaar vijzen lijkt me nogal moeilijk en vind ik ook riskant Kan ik dit toestel best gewoon terug naar de winkel brengen, of kan ik hier zelf misschien iets aan doen? indien nuttig kan ik een geluidsopname van het schertsend geluid uploaden. Alvast bedankt! Anthony
  6. Bedankt voor de uitstekende tips, ik zal het onthouden!
  7. oeps, wist niet dat het niet op de juiste plaats stond, sorry. Ik heb geen idee of ik me er zorgen over moet maken of niet, vandaar mijn topic.
  8. Hallo, Ik kocht gisteren een nieuwe laptop, namelijk de Acer Aspire F5-573G-57GD. Ik was zonet enkele testjes op de laptop aan het uitvoeren, waaronder een batterij-test via cmd. het energy-report gaf me dit resultaat (zie bijlage). Ondanks het feit dat ik de laptop gedurende de hele nacht opgeladen heb, ligt de 'laatst volledig opgeladen' bijna 7% onder de ontwerpcapaciteit. Volgens wat ik gelezen heb op het internet zou de capaciteit van een laptop na ongeveer 4 maanden zo'n 5% moeten gedaald zijn. Bij mij is dit echter al 7% terwijl ik de laptop nog maar 1 dag heb. Moet ik me hier zorgen over maken, of is dit niet abormaal? Bedankt alvast! Anthony
  9. Ok. Ik zal eens bellen. Weet wel niet goed wat ik dan moet zeggen en ik wil ook geen 100 euro worden aangerekend voordat ik het goed en wel besef...
  10. Ik heb nog niet naar Telenet gebeld maar een vriend van me had nog een nieuwe wifi-versterker liggen (Devolo dLAN 500 Wifi Starter Kit - Routercenter.be) Ik heb deze eens geleend en boven in het stopcontact gestoken, maar mijn internetsnelheid is hiermee nauwelijks gestegen. Zonder deze verterker haalde ik gemiddeld 20mpbs, nu is dat ongeveer 23 mbps.
  11. Oke, heel erg bedankt! Ik zal dit weekend eens een strategisch belletje doen naar ons vrienden van Telenet dan ;-)
  12. Oke bedankt. Dus als ik het goed begrijp kan ik telenet 'de schuld geven' van mijn slechtste downloadsnelheid als ik met kabel verbonden ben aan de modem, maar niet van de slechtste snelheid als ik niet verbonden ben omdat dat probleem niet aan telenet ligt maar gewoon omdat ik te ver van de modem zit?
  13. Dat is lastig.maar er moet toch iets stuk zijn, hoe kan het anders dat mijn internet zo slecht is?
  14. ik wist inderdaad de prijs niet van de powerline van belgacom maar ik heb gekeken naar andere powerlines waarvan ik de prijs wel kon zien, ik nam dus aan dat een powerline van belgacom wel ongeveer dezelfde prijs zou hebben... Je komt hoe dan ook op een totaalprijs van rond de 100 euro en dat heb ik er wel voor over maar dat is natuurlijk niet niets. Ik zal dus eerst eens naar Telenet bellen, je weet maar nooit dat er inderdaad ergens een slecht contact is ofzo en zij gratis het probleem kunnen oplossen. Bedankt voor de hulp!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.