Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

snowi

Lid
  • Aantal items

    146
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over snowi

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag 27-02-1948

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Geen info
  • Land
    België

PC Specificaties

  • Besturingssysteem
    Windows 8.1
  • Monitor
    Samsung TFT 19" 1360 x 768
  • Moederbord
    ACER Aspire TC-120
  • Processor
    AMD A10-7800
  • Geheugen
    8 GB RAM
  • Grafische Kaart
    Radeon R7 240 graphics
  • Harde Schijf
    1 TB Serieel ATA/300
  • Behuizing
    PC-tower

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Weinig Ervaring
  1. Dan k je wel Kape en de anderen! Ik heb het gevraagd en bij enkele waarbij het niet lukte komt het omdat ze zoals u zei, hun privacy op "niet openbaar" hadden geweizigd. Topic mag .
  2. Het betreft een reeks foto’s die ze me toezond. Het wordt volgende maand mijn schoondochter en gezien de goede verhouding tussen ons denk ik dat ze me, indachtig dat ik mijn mooiste en beste geschenk, namelijk mijn zoon, wegschenk, geen moeite zal nalaten het beste te doen Ook zeer merkwaardig is dat zowel bij mijn zoon als bij haar (het meisje van de link dus) ik op hun FB-pagina maar tot eind 2017 kan kijken, ondanks dat ze er intussen al veel meer hebben opgezet de voorbije maanden. Maar bij andere vrienden van mij bij FB lukt het wel. En nogmaals want ook dat kan natuurlijk belangrijk zijn, maar de verstandhouding is opperbest en in alle vriendschap en MOET een vergissing of “mankement” zijn bij FB. Maar dewelke ...?
  3. Ik weet niet goed waar mijn vraag te plaatsen maar gok dat ik (hopelijk) hier goed zit. Ik ontvang in mijn (Thunderbird-)mailbox een link van een Facebookvriendin om te openen maar dat wordt door FB geweigerd. (zie printscreen a.u.b.) Iemand een idee wat de reden daarvoor is? de link is: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157416438363047&set=a.10157142337548047.1073741842.690168046&type=3&theater Voor de rest kan ik gewoon op FB zonder problemen. Ik gebruik de browser Mozilla Firefox.
  4. Kweezie Wabbit, Het is me gelukt! Met mijn BU-programma EaseUS ben ik enkele BU-’s teruggegaan en telkens per één BU terug om zoveel mogelijk “te behouden”, tot er uiteindelijk een restore was die wel toeliet de “apps & onderdelen” te openen! Ik had wel enkele progjes in die voorbije periode geïnstalleerd en wou daarom vermijden dat te verliezen in de hoop het zo opgelost te krijgen. Maar de “installatie mislukt” van de updates bleef maar verder verschijnen. Ik heb nu mijn ontbrekende progs terug geïnstalleerd en de antivirusprogs zoals Avast en Malwarebites enz bijgewerkt en nog enkele dingen en blijkbaar was het dan toch de moeite want de vele nu ontbrekende updates van win 10 werden nu wel zonder problemen uitgevoerd. (vroeg wel wat tijd, maar het waren er dan ook wel velen) Het heeft me wel bijna een dag bezig gehouden maar de hoop en verwachting dat nu alles OK is, was het proberen waard. Ergens moet er iets fout gegaan zijn maar waar of wat speelt nu geen rol meer. Het is opgelost. Wel wil ik u uitzonderlijk bedanken voor de hulp temeer daar je zelf Win 10 niet gebruikt, en toch me trachtte voort te helpen. Dus een dikke en gemeende merci!! en ook aan iEscape! Dit topic mag afgesloten worden. (en hopelijk voorgoed!)
  5. wel, dan krijg ik zoals boven getoond, de volgende kader/venstertje : en nog verder dus enkel het Excelblad nog als laatste mogelijkheid om te openen ...
  6. klikken op de update KB4040724 geeft: en klikken op "meer informatie" geeft: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4040724/windows-10-update-kb4040724 September 25, 2017—KB4040724 (OS Build 15063.632) Improvements and fixes This update includes quality improvements. No new operating system features are being introduced in this update. Key changes include: Reliability improvements and fixes for cellular connectivity. Addressed issue in Microsoft Edge where on first launch after installing KB4038788, or periodically thereafter, users may observe performance issues or unresponsiveness until the next launch of the browser. If you installed earlier updates, only the new fixes contained in this package will be downloaded and installed on your device. For more information about the resolved security vulnerabilities, please refer to the Security Update Guide. Known issues in this update Symptom Workaround Installing KB4034674 may change Czech and Arabic languages to English for Microsoft Edge and other applications. Microsoft is working on a resolution and will provide an update in an upcoming release. How to get this update This update will be downloaded and installed automatically from Windows Update. To get the standalone package for this update, go to the Microsoft Update Catalog website. File information For a list of the files that are provided in this update, download the file information for cumulative update 4040724. (zie Excel-bijlage a.u.b.) 4040724.csv Eigenschappen Artikel-id: 4040724 - Laatst bijgewerkt: 26 sep. 2017 - Revisie: 20 De informatie in dit artikel is van toepassing op: Windows 10 Version 1703
  7. Windows updates.docxEerst naar updates gezocht en kreeg volgende melding dat alles OK is. Doch direct daarop begint hij uit zichzelf toch nog naar updates te zoeken met volgende melding: (blijft lang hangen op 4% om dan pas verder te gaan) Dan na de updates kreeg ik volgende melding:. En na voltooiing terug gekeken bij Win updates" en de melding : Ook heb ik updates geschiedenis geopend en tot mijn verbazing zijn er een aardig aantal mislukt. zie document bijlage. Windows updates.docx Wel stelde ik vast in de voorbije periode, dat ik melding kreeg om updates voor het afsluiten toe te laten en naderhand bij een heropstart de melding te wachten om de updates te laten uitvoeren, dus de normale gang van zaken, maar waarbij het me verbaasde dat na die melding plots die update al gedaan was en direct werd overgeschakeld naar mijn bureaublad daar waar anders er toch een beetjes tijd overeen gaat voor de installatie, .maar gezien dat soms wel meer dan een keer per dag kon gebeuren dacht ik dat de updates uit kleinere “stukjes” bestonden en schonk er verder geen aandacht aan. Gelukkig lees ik op https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4018124/windows-10-update-history?ocid=update_setting_client : Windows 10 is een service, wat inhoudt dat de software automatisch wordt verbeterd via periodieke software-updates. Meestal hoeft u niets te doen. De updates worden automatisch gedownload en geïnstalleerd zodra ze beschikbaar zijn. Als u de meest recente update installeert, ontvangt u ook eerdere updates die u mogelijk hebt gemist, met inbegrip van belangrijke beveiligingspatches. Hopelijk komt het nog ooit goed. Want ook nu weer geprobeerd de “apps en onderdelen” te openen ...maar met hetzelfde verschijnsel. T.t.z. niets. Even een flitts van het normale weergavebeeld van “apps en onderdelen” en direct terug het bureaublad.
  8. ik heb een update gedaan voor Freemake. Windows updates ...tja, wat is normaal? de laatste dagen zij n er wel bijna dagelijks (kleine?) updates geweest, waarbij de pc werd gevraagd niet af te sluiten en er begonnen werd met de updates maar redelijk vlug kreeg ik, kwestie van een 10-tal seconden, dan het gewone bureaublad terug. Er werd niet "afgeteld" zoals meestal gebeurt, maar misschien ook niet nodig doordat ket kleine updates waren? Kan ik dat ergens vaststellen dat de updates normaal gebeurden?
  9. Nu met streepje in de goede richting ...: (sorry daarvoor) En toch blijft hij koppig hangen op 18% En het bestandje: sfcdetails.txt
  10. Toch wel, ik had de opdrachtprompt geopend als administrator en sfc /scannow geactiveerd. Dan geprobeerd in veilige modus met dit als resultaat: En terug gewoon opgestart en dan hetzelfde geprobeerd: En wat later nog eens geprobeerd met findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" maar kreeg ik de melding ...dat de scan- en herstelactie aan het lopen was met uiteindelijk een kladbloktekst met informatie over dat proces op het bureaublad! sfcdetails.txt Hoewel, als ik daarna nog eens datzelfde probeerde zoals ik in het begin van mijn topic beschreef, blijft toch alles hetzelfde en verdwijnt kort na het opstarten weer het scherm. En als er geen fouten te merken vallen in de klasbloktekst, zou het misschien helpen dat ik een logfile (?) maak?
  11. Sorry, afbeeldingen op de juiste plaats inbrengen lukt me nog niet zo goed. De bovenste snapshot negeren, dan volgende twee zijn wel goed geplaatst en heel het rommelzootje erachteraan ook negeren. Maar dat zal PCH al wel door hebben gehad ... Het kent zijn leden ...
  12. Na 18% uitvoering stopt de actie (zie snapshot) En vervolgens dan geprobeerd: Findstr /c:”[SR]” %windir%\Logs\CBS\CBSlog > ”%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt ... doch ook deze opdracht lukt niet.
  13. Dank voor de reactie! Ik gebruik sinds lang CCleaner om regelmatig een opkuis te doen en meestal enkel Cleaner, maar juist omwille van dat rare gedrag van Win 10 dat ik aanhaalde, heb ik ook registercleaner gedaan en de fouten hersteld tot er geen meldingen meer werden gemaakt van fouten ...maar zonder gunstig gevolg. Met andere woorden, het verschijnsel blijft. Ik weet dat je met CCLeaner ook progs kunt verwijderen, maar het is maar dat het me verontrust dat ik dat “verschijnsel” voorheb. Ergens moet er toch een (grondige?) fout in het systeem zitten dat zoiets veroorzaakt. Of maak ik mij onnodig ongerust en zou ik dat probleem maar beter gewoon negeren?
  14. Als ik (Win 10) met de rechtermuisknop op de startknop klik en daarna op "apps en onderdelen" om bv. een programma te verwijderen, dan verschijnt dat scherm heel even (± 2 sec.) om dan direct terug te keren naar het vorige in gebruik zijnde scherm, bv bureaublad. Wat kan de reden hiervan zijn dat dat configuratiescherm niet geopend blijft? Door heel snel te zijn heb ik een snapshot kunnen nemen dat onmiddellijk daarna weer verdwijnt...
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×