Ga naar inhoud

Tilvion

Lid
  • Items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Tilvion's prestaties

  1. Ik heb ondertussen een nieuwe wifi-stick gekocht, en het blijkt te werken. Bedankt voor alle hulp.
  2. Bedankt voor de link, maar ik denk dat we niet beschikken over een DVD brander. Verder blijkt de site ook betalend te zijn. Mijn ouders en ik zijn nogal terughoudend als het gaat om betalen op onbekende sites, en ik weet niet zeker of ik deze kan vertrouwen. Ook heb ik gezocht naar HP System Restore op de HP laptop, jammer genoeg zonder resultaat. Nog enige tips?
  3. Onlangs heeft mijn broer een tweedehands laptop aangeschaft. (HP ProBook 6540b, met Windows 7 Ultimate) Draadloos internet werkt perfect gedurende enkele uren, maar dan plots hebben we geen verbinding meer. We hebben daarna volgende dingen geprobeerd: Wifi knop laptop aan en uitgezet. -> geen resultaat Netwerkcentrum geopend en de automatische probleem-oplosser laten werken. -> We krijgen als oplossing om een ethernetkabel aan te sluiten. Gecheckt of de Wifi-kaart (Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN) aanstaat in apparaatbeheer -> soms staat hij er zonder probleem, soms (na heropstarten) staat er een geel uitroepteken aan, en soms (de laatste tijd steeds vaker) staat hij er helemaal niet. Drivers van de wifi kaart geupdated: eerst manueel via website -> geen resultaat, daarna via een tool van Intel: Intel Update Driver Update Utility -> heel even internet, maar na heropstarten weer geen internet + kaart definitief verdwenen van apparaatbeheer. Via etherkabel de laptop verbonden met onze router -> perfect internet, maar we zouden draadloos willen. USB Internet Stick in laptop gestoken -> blijft beweren dat we het verkeerde password voor de router gebruiken, dus geen verbinding. De stick wordt na 5 minuten ook erg heet, wat helemaal niet gezond lijkt (waarschijnlijk ongerelateerd aan de Wifi-kaart) Laptop geopend om te kijken of er misschien stof in de Wifi-kaart is gekomen, of beschadigd is -> Blijkt in orde te zijn, geen teken van beschadiging of stof. Nieuwe chipset driver geïnstalleerd -> geen resultaat, Wifi-kaart wordt nog steeds niet herkent. Apparaatbeheer: gezocht naar gewijzigde of nieuwe apparaten -> geen Intel Centrino gevonden, wel 2 Base Systems en 3 Bluetooth systems gevonden (was eerder ook al het geval), maar daar kunnen geen nieuwe drivers voor geïnstalleerd worden. Ik betwijfel echter of deze iets te maken hebben met de Wifi-kaart, aangezien ze eveneens aanwezig waren toen de Wifi-kaart wel nog in apparaatbeheer stond Mijn broer en ik zijn zowat ten einde raad. We hebben heel wat gegoogled, maar meestal komen we uit bij: breng het apparaat naar de leverancier. Dit is geen oplossing aangezien het een tweedehands toestel is, en buiten garantie valt. Ook zien we vaak als oplossing om te formatteren, maar we hebben geen CD/DVD met Windows 7 Ultimate, dus dat is helaas ook geen optie. De Wifi-kaart zelf is niet beschadigd, zoals al eerder vermeld, dus we betwijfelen of het iets gaat uitmaken om deze te vervangen. Soms herkent de laptop de kaart, en hebben we perfect internet, maar soms (laatste tijd steeds vaker) is de kaart gewoon verdwenen in apparaatbeheer. Wat waarschijnlijk duidt op een software probleem. Iemand enig idee wat we eventueel kunnen doen? Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten Tilvion
  4. Screenshot van het LAN gedeelte: http://i.imgur.com/4aGbpMH.png Mijn provider is Telenet. Ik zal de kabel straks nog eens verbinden met één van de laptops, maar ik denk dat dit hetzelfde resultaat geeft.
  5. Hoi allemaal Sinds kort heb ik een nieuwe router aangeschaft (TP-Link Archer C5 AC1200). Jammer genoeg geeft deze enkele problemen bij het verbinden van internet. De voorbije week viel internet vaak weg. Soms vrij plots. Ik heb meerdere malen geprobeerd om de router te resetten (aan en uitzetten, internetkabel uittrekken), maar meestal tevergeefs. Als ik in het netwerkcentrum van mijn PC kijk (ik gebruik Windows 7) en probeer verbinding te maken, krijg ik één van deze foutmeldingen: DNS Server reageert niet. LAN verbinding heeft geen geldige IP-configuratie. Daarna probeerde ik de internetkabel rechtstreeks met mijn PC verbinden, zonder tussenkomst met de router, maar zelfs dat levert niets meer op. Het enige wat ik dan kan doen, is mijn PC afsluiten, modem uitzetten en kabel uittrekken en vrij lang wachten (soms meer dan een uur). Dit lost het probleem -soms- op, maar soms ook niet. Meestal lukt het na 2 of 3 keer wel. Ik kan natuurlijk alleen mijn PC aansluiten aan mijn modem, zonder de router te gebruiken, maar mijn andere huisgenoten hebben ook graag toegang tot internet via hun laptop. Enig advies? Alvast bedankt Vriendelijke groeten Tilvion P.S.: als je meer informatie nodig hebt, aarzel dan niet om het te vragen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.