Ga naar inhoud

adsl2007

Lid
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

adsl2007's prestaties

  1. Ik wil ook nog iets kwijt over het kopen van tweedehandsspullen. Je zou dat kunnen vergelijke met iemand die graag tuiniert of iemand die graag gaat vissen. Waarom doen mensen dat? Waarom spenderen ze hun tijd en moeite in plaats van gewoon naar een winkel te gaan en daar kopen wat ze moeten hebben: vis, groenten of een nieuwe USB-stick. Het zou nog goedkoper uitkomen ook! Waarom investeren bv. jullie zo veel van jullie vrije tijd om andere mensen te helpen met hun computerproblemen? En dan nog achteraf ’s nachts te blijven woelen 😊Waarom niet gewoon iedereen naar de dichts bijliggende computerwinkel sturen, laten betalen en alles is daarmee opgelost? Het kan maar zo simpel zij en toch maken we het zo ingewikkeld, hé. Waarschijnlijk omdat we dit allemaal graag doen en veel voldoening en plezier eruit halen. Ieder op zijn manier. En dit is ook goed zo. Het gaat dus hier niet om geld, alleszins niet in de eerste plaats, hoor. Zeker niet wat betreft jullie werk. Mijn bewondering daarvoor en oprechte dank!!!
  2. Ineens startte de wizard “Nieuw eenvoudige volume” dan toch op Het is opgelost! Bedankt allemaal en slaap wel!
  3. Heb intussen ook via Schijfbeheer geprobeerd, idem Zie: http://www.nldit.com/hardware/flash-drives/201309/30393.html Selecteren "Nieuwe eenvoudige volume" doet bij mij niets?
  4. Deze stick is echter niet nieuw, maar tweedehands, alweer :/ Voor de verkoop is die waarschijnlijk geformatteerd geweest. Als ik hem nu probeer aan te sluiten krijg ik dat te zien: En dan: Daarom heb ik EaseUS Partition Master aangeschaft, een programma die nieuwe voor mij is. Ik las dan ergens dat "Niet toegewezen ruimte" moet je eerst verdelen in partities. Of dat effectief zo is, weet ik niet en kan dus ook niet verder....
  5. iEscape, de schijf staat effectief onder de garantie nog tot 2020. Gelukkig maar! Ik heb hem intussen opgestuurd naar WD en wacht af op hun reactie. Hierbij een andere (gelijkaardige) vraag. Mijn USB stick staat in EaseUS Partition Master aangegeven als "Niet toegewezen" ruimte. Wat moet ik ermee doen om de stick weer tot leven te brengen? Ik dacht eerst Aanmaken partitie en dan Formatteren of Vergroten/Verplaatsen? Is er iemand vertrouwd met deze programma?
  6. Stegisoft, bedankt voor je advies. Cloud lijkt mij nog interessant, ik heb zelf er nog niet aan gedacht. Trouwens, dat zijn mijne stick’s, maar dan van 128GB en ook tweedehands
  7. Droske, ik ben mij ervan bewust, hoor. Het is wel de eerste keer dat ik een externe HD ging kopen. Daarvoor enkel met de USB stick’s gewerkt en er nooit problemen mee gehad. Dus dacht ik dat met een HD ook zo zal zijn. Maar ja… Voor de retour procedure moest ik trouwens geen factuur voorleggen, een het serienummer.
  8. Het gaat inderdaad over een schijf van maar 6 maanden oud. Gekocht op 2dehands een paar weken geleden. Normaal bijt ik mij in zulke dingen in. Ook al versta ik er weinig van de computerzaken. Maar deze keer volde ik dat het niet zal lukken. Hoewel met de returnprocedure is het ook nog niet 100%. Nog nooit gedaan en maak mij toch wat zorgen. We zullen zien...
  9. Ik zag dat zoeken en proberen echter niet meer zitten en heb de schijf terug naar WD gestuurd. Hij stond steeds onder garantie. Zal dan vertellen hoe het afgelopen is. Sorry dat ik mijn geduld verloor en bedankt allemaal voor jullie steun!
  10. Ik heb de HD aangesloten op mijn desktop i.p.v. laptop. Het initialiseren lukt nog steeds niet: WD Drive Utilities wil/kan de aangesloten schijf niet weergeven. In "Apparaten" zie ik hem wel staan: Droske, het klinkt redelijk ernstig, niet?
  11. Pearl, zoals ik al zei mijn PC wil de schijf vandaag helemaal nier erkennen en dus kan er weinig mee doen. Ook geen partities verwijderen enz.
  12. Vandaag is het weer anders: de schijf is nergens meer te zien, noch in schijbeheer en in WD Utilities, en ik krijg dit: ???????
  13. Mijn nieuwe (tweedehands) externe harde schijf WD My Passport (zonder files/data) wordt niet (helemaal) herkend door Win 10: - in “Mijn Computer”: niet zichtbaar - in “Apparaten”: wel zichtbaar - “Apparaatbeheer” > “Schijstations”: wel zichtbaar en “..werkt correct”; stuurprogramma OK. - in “Schijfbeheer”: wel zichtbaar, maar “dient eerst geïniatialiseerd te worden”. Initialisatie (GPT/MBR) lukt niet omdat “Het apparaat is niet klaar” ?! Iemand een idee?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.