Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Touw

Lid
  • Aantal items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Touw

  • Titel
    Nieuweling

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. In Excel heb ik een applicatie gemaakt waarin ik de bankmutaties ING download. Dat gaat als volgt: nadat ik naar de site van de bank ben gegaan download ik de mutaties als csv-bestand. Een macro opent het bestand waar ik de mutaties in wil plaatsen en zet de gedownloade mutaties netjes op een rij zoals het voorbeeld hier onder. De code voor de 4e kolom (D Code) wordt door de macro uit een matrix gehaald d.m.v. een formule (vert.zoeken). Deze formule staat in cel I42 en wordt door de macro in alle cellen vanaf D44 tot D2000 gezet. Omdat ik maandelijks de bankmutaties wil downloaden en de reeds aanwezige codes van vorige downloads niet wil overschrijven vanwege eventueel aangebrachte correcties in foutieve codes heb ik de macro zo gewijzigd dat hij de eerste lege cel in de kolom code opzoekt in daar de formule kopieert. Als volgt: ' Formule uit cel I42 wordt geplaatst in eerste lege cel van kolom codes Sheets("Mut").Select Range("I42").Select Selection.Copy Range("D10000").End(xlUp).Offset(1, 0).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False Die formule wil ik echter in alle cellen van kolom D geplaatst zien waar de nieuw gedownloade mutaties van die maand staan. Dus. bv de eerste 4 maanden had ik al eerder gedownload en daar komt nu de 5e maand onder. Dan moet de formule die de code uit de matrix haalt in alle D-cellen van de maand mei komen te staan. Ik heb dat geprobeerd met IF. . . .then maar ik krijg dat niet goed voor elkaar. Kan mij iemand daarmee helpen? Alvast bedankt. voorbeeld kolommen Bankmutaties kolom A Kolom B Kolom C Kolom D Kolom E Kol Datum Naam banknummer tegen rek. code Bedrag D
  2. Reactie op emielDS Je opzet voor de factuur werkt perfect. Omdat er veel bestellingen komen zou het, bij nader inzien wel handig zijn om de facturen in serie te maken en daarna in een keer te printen met een factuur per blad van 40 regels vanaf e4 en 8 kolommen. A4:L4 is voor het door mij in te vullen briefhoofd. Per dag kunnen er wel 50 a 60 bestellingen met elk diverse artikelen komen. Dan is het handig om in serie te kunnen werken .In de eerste opzet had ik 5 kolommen. De drie extra kolommen zijn dan voor soort etiket, transporteur en team dat de artikelen moet klaar maken voor transport (zie ook hierna). In de A kolom op het 1e blad zouden dan de relatienummers in een keer kunnen worden vermeld met daarna klikken voor het invullen van de facturen voor die relaties. Omdat verschillende personen (teams) de bestelde artikelen moeten klaarzetten per locatie moet ik ook een lijst kunnen printen per locaties van de verschillende locaties uit de lijst die in eerder opgaf. Dus een lijst met bestelde artikelen voor beneden, voor boven etc. Dus alle gegevens die ook op de factuur komen maar dan per locatie. In een later stadium worden de artikelen samengevoegd per bestelling. Als dit te realiseren is zou ik geweldig geholpen zijn. Alvast hartelijk dank voor de moeite. Touw
  3. Bijgaand het bestand waaruit ik facturen wil printen met verticaal zoeken op rel.nummer. Ik gebruik Excel 365
  4. Voorbeeld voor factuur printen uit lijst met vert.zoeken Voorbeeld.xlsm Rel.nr. Rel.naam Product Aantal Locatie 1314 aaaaaaaaaaaa Krakelingn 25 Zolder 1314 aaaaaaaaaaaa Poffertjes 30 A4 1314 aaaaaaaaaaaa Kletsmajoors 35 G5 1314 aaaaaaaaaaaa Drukkemakers 40 Kelder 9380 bbbbbbbbbbbbbbb Praatgraag 45 Beneden 9380 bbbbbbbbbbbbbbb Donkertjes 50 Achter 9380 bbbbbbbbbbbbbbb Denkers 55 Voor 9380 bbbbbbbbbbbbbbb Krakelingn 60 Zolder 1512 cccccccccccc Poffertjes 65 A4 20015 ddddddddddd Kletsmajoors 70 G5 20015 ddddddddddd Drukkemakers 75 Kelder 20015 ddddddddddd Praatgraag 80 Beneden 20015 ddddddddddd Donkertjes 85 Achter 1413 eeeeee Denkers 90 Voor 1413 eeeeee Krakelingn 95 Zolder 1413 eeeeee Poffertjes 100 A4 1413 eeeeee Kletsmajoors 105 G5 1413 eeeeee Drukkemakers 110 Kelder 1413 eeeeee Praatgraag 115 Beneden 1413 eeeeee Donkertjes 120 Achter 1413 eeeeee Denkers 125 Voor
  5. Uit een lijst in Excel met meer kolommen moet ik facturen printen. In de 1e kolom staan de relatienummers met daarachter de producten die op de factuur moeten komen en het aantal bestelde producten. Dit aantal verschilt per product. Ook het aantal te printen producten per relatie is verschillend. Wel wordt door de relaties vaak hetzelfde product besteld. Ik heb met verticaal zoeken geprobeerd per relatie een factuur te printen uit de matrix. Excel pakt echter per relatie het laatste product waar het relatienummer voor staat, zodat ik per relatie slechts 1 product op de factuur krijg. Dus horizontaal gezien: 1e kolom rel. nummers (op elke regel) 2e kolom naam relaties 3e kolom naam producten 4e kolom aantal bestelde producten Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik werk wel met VBA maar ben er niet zo'n ster in. Alvast bedankt voor de moeite.
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...