Goedemiddag!
Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn elektronische drumstel. Ik heb de vraag al op een drumforum gesteld, maar daar wist niemand raad mee. Dit lijkt me ook meer een computertechnisch probleem, vandaar dat ik het hier even vraag. Het probleem is als volgt:
Van de een op de andere dag herkent mijn PC mijn Roland TD-11 niet meer en krijg ik allemaal pop-ups dat het apparaat kapot is. Dit lijkt me sterk, omdat ik de dag ervoor gewoon probleemloos (zoals ik al 7 jaar doe) nog heb kunnen drummen. Ik heb ook in mijn PC of in m'n drummodule niks veranderd aan instellingen oid.
De drivers kan ik niet updaten, of verwijderen, daarbij raakt m'n computer in een vicieuze cirkel --> Ik heb namelijk Windows 10 (ook al sinds het begin). De drivers zijn voor Windows 7/8 geoptimaliseerd (toch werkt dit al 7 jaar goed).Nu wilde ik de driver updaten, dat kon niet, want mijn PC herkende de software niet, omdat het besturingssysteem te oud was dus. Toen wilde ik de driver eraf gooien, maar dat kon ook niet, want wederom was het besturingssysteem te oud.Daarna wilde ik een driver voor Windows 10 installeren, maar ook dat kon niet, want dan krijg ik een melding dat de software al geïnstalleerd is... Hier blijf ik dus in cirkeltjes draaien...
Heeft iemand dit probleem eerder gehad, of weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb geen idee waar dit vandaan komt en na 3 dagen proberen weet ik het ook echt niet meer...
Daarbij is het ook zo dat wanneer ik de USB kabel van mijn drumstel in mijn PC doe, de computer als het ware heel snel achter elkaar het drumstel 'ziet' en er weer vanaf gooit. Dus dat ik de melding dat het USB apparaat niet wordt herkent zo 10x per seconde oppopt en weer verdwijnt.
Edit: ik heb de PC en het drumstel al meerdere malen opnieuw helemaal aan en uit gezet, ook dat hielp niet.
Hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor me!
Vriendelijke groeten,
Bert