Ga naar inhoud

Sander Vrolijk

Lid
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Sander Vrolijk's prestaties

  1. Hi Allen dank je wel voor de aangedragen oplossingen, heeft me erg geholpen! Thx! Moderators, graag dit topic afsluiten dank je wel mvg sander
  2. Hi, Nogmaals bedankt voor alle tips en aangedragen oplossingen Moderators, graag dit topic afsluiten dank je wel mvg sander
  3. Hi dan is dit verhelderend voor me, ik vroeg me al af hoe je hem kon sluiten, dank je voor het advies Dotchiejack/Philiep, wederom dank je wel voor de uitleg en het aandragen van een oplossing voor mijn vraagstuk, thx ! Erg geholpen. Moderators, dit topic mag afgesloten worden, dank je wel mvg sander
  4. Heren, helemaal gelijk hoor, ..... maarre hoe stom het ook klinkt.... waar staat de optie om iets af te sluiten? Ik heb er al meerdere keren naar gezocht en zal er mega overheen kijken waarschijnlijk maar kan het echt gewoon niet vinden als iemand me op op weg kan helpen, dan sluit ik de oude calls direct af dank je wel
  5. Hi, Wederom een vraagstuk waar ik zo 1 2 3 niet uit weet te komen. Ik ben met een planning bezig voor een tweetal projecten (zie file) Sheet 1 Project Planner gaat volgens mij alles goed, hij doet wat hij moet doen... Sheet 2 Pomphuis wat een ander project is, gaat niet goed..... Zodra ik daar de formules en conditional formats gebruik/toepas, dan kijkt hij naar de data van sheet 1 Project planner wat een ander project is Dus de gegevens uit de eerste sheet zijn ook zichtbaar in de 2e sheet En dus iedere wijziging in sheet 1 gaat ook door in sheet 2 Terwijl ik dus in sheet 2 (pomphuis) een eigen (andere) planning wil maken Ik kom er niet aan uit waarom dat gebeurd Iemand een idee? thx bvd test planning.xlsx
  6. Hi, dank je wel voor je terugkoppeling..... maar is nog niet helemaal wat ik bedoelde maar mogelijk heb ik het niet goed uitgelegd als ik kijk naar je aangeleverde excel file, zijn dit de waardes Stijging- daling in % 2015 2016 2017 2018 2019 2015 > 2016 2016 > 2017 2017 > 2018 2018 > 2019 41.949,89 52.923,56 65.608,93 204.482,02 121.193,42 79,27% 80,67% 32,09% 59,27% De percentages kloppen niet.... als ik kijk naar het getal bij 2015 van 41.949,89 en 2016 52.923,56 en dan de berekening van stijging-daling in % zie, dan staat daar een stijging van 79,27 % tussen 2015 en 2016, en dat klopt niet..... zelfde geldt voor de andere jaren enig idee? groetjes sander
  7. Hi, Ik wil de percentage stijging-daling berekenen tussen een aantal kolommen In dit geval de stijgingen en/of dalingen in % tussen de jaren 2015 tot en met 2019 zie file Enig idee hoe ik dat in formule verwerk? bedankt voor de hulp - tip! test.xlsx
  8. dank jullie wel allemaal voor de aangedragen oplossingen
  9. Hi, Geen idee of ik een ander onderwerp-chat er voor moet openen maar het heeft wel te maken met bovenstaande Ik heb toegevoegd de excel file die Philiep eerder had toegevoegd met de oplossing van mijn initiele vraag (nogmaals mijn dank hiervoor) aanvullende 2 vragen zijn (zie file) Hoe geef ik aan in F wat de totalen zijn van kolom B en van kolom 😄 Vraag 1: in F6 wil ik aangeven hoe vaak ( aantal) er "Invoegen" staat in kolom B en in F7 wil ik aangeven hoe vaak ( aantal) er "Controleren" staat in kolom B en in F8 wil ik aangeven hoe vaak ( aantal) er "Accorderen" staat in kolom B Vraag 2 is enigszins eentje die er op lijkt, en kijkt naar kolom C in F11 wil ik aangeven hoeveel minuten totaal in tijd staat voor "Invoegen" dus in dit geval staat er 6 x 30 minuten voor "Invoegen (rood)" dus F11 moet dan waarde van 180 minuten aangeven (6 x30) in F12 wil ik aangeven hoeveel minuten totaal in tijd staat voor "Controleren" dus in dit geval staat er 4 x 20 minuten voor "Invoegen" (geel) dus F12 moet dan waarde van 80 minuten aangeven (4 x20) in F13 wil ik aangeven hoeveel minuten totaal in tijd staat voor "Accorderen" dus in dit geval staat er 7 x 10 minuten voor "Accorderen" (groenl) dus F13 moet dan waarde van 70 minuten aangeven (7 x10) Bij voorbaat weer dank Book1 (1).xlsx
  10. Pfff wat kan het leven toch simpel zijn als je maar de juiste knowhow hebt dank je wel voor je hulp en antwoorden, top ! well appreciated !
  11. Hi, Toegevoegd een voorbeeldje, hopelijk geeft dit iets meer duidelijkheid dank je wel bij voorbaat Book1.xlsx
  12. Hi Graag zou ik 2 zaken in excel doorvoeren: Vraag 1: 1. een cel verandert in een kleur op basis van een waarde in een andere cel: A B 1 Werkzaamheden 2 Invoeren 3 Controleren 4 Accorderen In kolom A staan 3 soorten werkzaamheden, op regel 2,3 en 4 Ik wil graag in Kolom B (regel 2,3 en 4) dat deze cellen een kleur geven op basis van de waarde in kolom A Dus Invoeren = rood Controleren = geel Accorderen = groen B2 moet dus rood kleuren als de waarde in A2 Invoeren is Maar B2 moet dus geel kleuren als de waarde in A2 Controleren is Enz.... Vraag 2: Ik zou graag ook nog gekoppeld zien dat er een tijdsduur bij komt te staan Invoeren staat voor 30 minuten Controleren staat voor 20 minuten Accorderen staat voor 10 minuten Dus mijn vraag is: is het mogelijk dat als de cel B2 rood kleurt op basis van de waarde van A2 (invoeren) EN ook dan laat zien in B2 het getal 30 (van minuten). en als de cel B2 geel kleurt op basis van de waarde van A2 (controleren) EN dan ook laat zien in B2 het getal 20 (van minuten) enz Geen idee of dit realiseerbaar is? alvast bedankt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.