Ga naar inhoud

Pander

Lid
  • Items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Pander's prestaties

  1. Jammer. Maar dank nogmaals 👍 Iemand anders wellicht?
  2. Hoi popipipo; dankjewel wel dat werkt. Kun je mij ook verder helpen met de andere vragen?
  3. Beste mensen, Wie kan mij helpen bij het volgende. Bijgevoegd een excel documentje met een voorspellingsblad. Er zijn een aantal zaken die ik niet helemaal begrijp. - De data in blad 2 kent telkens dezelfde tussenstappen (jan-mrt-jun-sept) Toch als ik de voorspelling erop loslaat is het eerst volgende punt Dec. hoe kan dat? - Hoe bepaal ik de juiste seasonality? De voorbeeld data is heel overzichtelijk. Maar bij automatisch herkennen wordt er toch een seasonality gekozen die niet in lijn ligt met wat je zou verwachten. Dat is is dit voorbeeld niet zo'n probleem. Maar wat als de data minder overzichtelijk is? - Kan ik de opties nadat de voorspelling is gemaakt ook nog weer aanpassen? (bijvoorbeeld andere einddatum selecteren, andere seasonality o.i.d.) Ik heb andere datasetjes waarbij ik op weekbasis een voorspelling willen. De data is ook op weekbasis. Maar hoe wordt dan de tijdlijn notatie? Laatste vraag. Werkt het voorspellingsblad alleen als er een kolom is met een tijd notatie? Ik zou namelijk ook graag per kwartaal e.e.a. willen vermelden. Maar de notatie Q1/2021, Q2/2022 enz. werkt niet. (vandaar de opzet zoals in de bijlage) Alvast vriendelijk bedankt voor het meedenken. gr, Klaas Jan test.xlsx
  4. dankje. klopt, sorry my bad. Fijne dag. Gr, Pander
  5. wederom dank. Nou ben ik een vrij gemiddelde huis-tuin en keuken excel gebruiker. Ik begrijp je opmerking met de verschillende data. Ik voel me bijna bezwaard om het te vragen, maar: als ik de automatische sortering eruit wil hebben, hoe doe ik dat het beste? En het is me niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is van hetgeen in E1 en F1 staat.
  6. Helaas blijft het niet goed gaan met de weeknummers. Zodra er op de knop 'Uren vullen' wordt gedrukt blijft de telling bij ieder jaar doorgaan van 53 naar 2
  7. Hoi bakerman, jij ook super bedankt voor je hulp en meedenken. Heel blij mee. gr, Pander
  8. Hoi emielDS, wederom bedank voor je hulp. Echt top. De bedoeling is dit: er zijn een aantal mensen die min of meer een vast aantal uren besteden aan het verlenen van een evenement. Afhankelijk van het type (K,A,B,C) beginnen die werkzaamheden een X-aantal weken voor de start daarvan. Door jouw oplossing ben ik in staat om te zien wie wanneer, met hoeveel uur is belast voor wat betreft de vergunningverlening. Dat zal ik nog in een overzichtelijker tabelletje gooien. Op basis van dat overzicht kunnen er keuzes worden gemaakt voor (toekomstige) werkverdeling. mocht ik de automatische sortering willen verwijderen, hoe doe ik dat dan het beste?
  9. hallo bakerman, weet niet zo goed wat ik met je opmerking moet. In CE3 staat wel degelijk 53-2021. 2021 heeft 52 weken.
  10. overigens als ik de data in van sommige cellen in kolom C aanpas dan resulteert dat in #WAARDE in kolom E en G. de opmerking van mij hierboven, lijkt te zijn opgelost. ik heb er een tekstnotitie van gemaakt en dat lijkt te werken. Set cat = Sheets("beschikbaar en uren per cat.").Range("a26:a29").Find(cell.Value) .Cells(cell.Row, k).Resize(, 10) = cat.Offset(, 1).Resize(, 10).Value waar nu 10 staat heb ik 12 van gemaakt. Hij pakt nou alle waarden uit de tabel.
  11. Ow nog een klein triviaal dingetje: Op Blad1! CE3 staat 53-2021 gevold door, in CF3, 2-2022. Het lukt mij niet om dat, en het vervolg, aan te passen naar de juiste weeknummers. CE3 zou eigenlijk als waarde 52-2021 moeten hebben gevolgd door 1-2021 enz. nou dacht ik slim te zijn door in M1:HG1 de jaartallen te zetten en in M2:HG2 de juiste weeknummers te zetten om ze in M3:H3 samen te voegen. Maar dan werkt de macro niet meer..
  12. Wauw! echt super emielDS. Enige vraag die ik op dit moment nog heb: Zou je wat meer tekst en uitleg willen geven over de werking van de Macro? Mocht bijvoorbeeld een tabel wijzigen (waar de uren worden gevuld of waar de uren vandaan worden gehaald) , dan zou ik graag, indien nodig de juiste aanpassingen in de macro willen kunnen doen. Los daarvan: ik zou het zelf ook graag willen kunnen begrijpen.
  13. Heeft iemand een idee, of ben ik iets te haastig 😅?
  14. Best mensen, Ik loop al een tijdje te klooien met een probleem waar vermoedelijk de index en vergelijkformule mee gaat helpen. Ik kom daar echter niet uit. Wie zou eens met mij mee willen denken. In de bijlage staat een bestandje. Ik zal proberen te beschrijven wat de gewenste situatie is. Op Blad1! staat in kolom G een berekend weeknummer (en jaartal). Afhankelijk van de catagorisering in kolom J zou ik graag de tabel M4:CB29 vullen. In het tabblad beschikbaar en uren per cat! staat de tabel (A26:M29) die aangeeft hoeveel uur per week er vanaf de berekende startdatum achtereenvolgens dienen te worden weggeschreven. Een voorbeeld: Op Blad1! staat in G5 aangegeven dat er vanaf week 43 van 2020 er tijd moest worden gespendeerd aan een evenement dat op 21-2-2021 had moeten plaatsvinden. Het betreft een evenement in categorie A. Dat betekent in dit geval dat de uren uit de tabel vanuit het tabblad: beschikbaar en uren per cat! (A26:M29), in die volgorde in de doeltabel (M4:CB29) worden gevuld. Hoe automatiseer ik dat? gr, Pander v2pchelp.xlsx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.