Ga naar inhoud

Ronny St.

Lid
  • Items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Ronny St.'s prestaties

  1. Dag p38cyq, Momenteel heb ik het erg druk op het werk (ben net thuisgekomen), dus ik zal proberen het dit weekend uit te testen, maar het zal eerder volgend weekend worden, dan zijn er een paar dagen vrijaf
  2. De nieuwe router werkt wel, maar die heb ik niet getest of de andere randapparatuur wel werkt zoals het moet. Ik zal hem eerstdaags nog eens aankoppelen en dat controleren. Daarna kan ik inderdaad een fabrieksreset uitvoeren op de Netgear.
  3. Voila, nieuwe router aangekomen en geïnstalleerd zonder de oude te ontkoppelen zodat er geen nieuwe toewijzingen o.d. zouden mogen gebeuren. Dan de Google DNS ingegeven (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en alles van nul terug uitgeprobeerd met de drone. Nog steeds dezelfde foutmelding van de DJI servers... pffff... Nu heb ik gekeken wat er nieuw is aan de firmware en uiteindelijk zijn het maar peanuts, dus ik laat het allemaal maar zoals het is. Me dunkt dat ik moeite genoeg gedaan heb om het te updaten, nietwaar. Héél erg bedankt, p38cyq, voor al je moeite! Ik zag dat het ook jij was die me vorige keer hebt geholpen, dus als ik ooit de kans krijg om je op een frisse pint te trakteren, dan zal ik die gelegenheid met beide handen vastpakken!
  4. Prima! Dat stelt me toch wat gerust Intussen is de andere router al geleverd. Die is inderdaad niet van de Netgear kwaliteit maar hopelijk voldoet aan hetgeen ik wil uitvoeren. Mijn plan is namelijk om die te installeren op een andere uitgang van de telenet router en dan noem ik die 'testmodem'. Ik kan die dan tijdelijk gebruiken om te kijken of ik die op Google DNS krijg en de update van de drone firmware kan uitvoeren. De Netgear router kan dan gewoon tegelijk online blijven staan. Ik hoop dat er dan wel geen conflicten optreden en dat die Netgear andere IP's gaat toewijzen aan mijn camera's, maar dat lijkt me overbodig en niet logisch. Als de firmware update uitgevoerd is, haal ik die nieuwe modem er gewoon weer van tussen uit en heb ik altijd een reserve klaarstaan mocht ik met de Netgear iets voorhebben Ik houd je op de hoogte van de resultaten!
  5. Doe ik zeker! Nog eens héél erg bedankt! Enkel nog de vraag of ik bij een reset niet veel kans loop dat er andere IP's worden uitgedeeld en een deel van de randapparatuur dus niet meer gevonden zou kunnen worden?
  6. Heb ineens de knoop doorgehakt en dat routerke gekocht. Wordt morgen al geleverd en dan kan ik daar mee proberen. Ik ben benieuwd of het dan wel lukt. Heel erg bedankt voor al je tijd en moeite, ik ga toch ook blijven proberen in de Netgear router binnen te geraken, je ziet nu dat dit al eens nuttig kan zijn. Dus verdere tips blijven wlekom, maar ik houd het vandaag voor bekeken, het is mooi genoeg geweest
  7. Voila, heb laptop terug rechtstreeks aan de router gekoppeld. Altijd een heel gedoe, want de laptop staat in de woonkamer en de router bovenop de kast in de keuken, maar ik wil alles proberen Ik heb die scanner terug laten lopen en krijg: en Geprobeerd met dubbelklik zoals je vroeg en yep, hetzelfde, ik mag gewoonweg niet meer in mijn eigen router Zou ik niet beter een goedkoop routerke kopen zoals op https://www.bol.com/be/nl/p/tp-link-archer-c50-router-1200-mbps/9200000046136160/?bltgh=nfj81LErfIuPQmvJlptKNQ.2.3.ProductImage ? Die kost nog geen 34 euro en als ik zie dat ik heel de dag al bezig ben voor niets, dan is 34 euro peanuts.
  8. Ik had voor de eerste scan de tekst uit je topic gekopieerd, sorry. Dit keer heb ik het in 2 keer gedaan met volgende resultaten: Ik heb dit wel laten lopen vanuit de laptop aan de telenet modem, is dat ok of moet ik opnieuw de laptop rechtstreeks aan de router koppelen? En: SCHOL wat betreft het aperitief Over je PS: ik heb zelf wel wat ICT achtergrond (hardware en programmeren) maar van dit gedoe krijg ik wel een punthoofd
  9. Oei, hopelijk moet de netwerkkabel niet ook op dezelfde poort van de router moet aangesloten zijn als bij de installatie, want ik kan me niet meer herinneren welke ik toen gebruikt heb. De IP scanner geeft volgende resultaten: en: Reolink en Shenzhen, dat zijn mijn camera's, maar daar word ik, eerlijk gezegd, niet veel wijzer van PS ik heb er zelfs al aan gedacht een tweede low budget routerke te kopen en die even aan te koppelen om die firmware update te kunnen doen van mijn drone, want daar is het allemaal mee begonnen. Maar wie weet welke problemen er dan weer opduiken...
  10. Virusscan uitgevoerd en alles clean. En ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik van al die toestellen een vast IP adres gegeven heb, ik heb ze zichzelf laten installeren, dus ik vermoed van niet. En wat dat gaat geven bij een factory reset durf ik niet te voorspellen. Daarnet dacht ik een mogelijke reden te hebben gevonden. Mijn laptop zit namelijk op een andere ethernetconnector van de telenetmodem. Ik heb nu daarnet de laptop rechtstreeks op de router aangesloten met een ethernetkabel, maar nee hoor, ook hetzelfde. Ik kan alleen via de app inloggen in de router, maar van daaruit kan ik niet aan bv. de DNS instellingen. Dus ik heb er nu al een volledige dag mee verprutst Hoe is het mogelijk dat je niet in je eigen router kan geraken, dat is zo frustrerend.
  11. Sorry, nog vergeten te vermelden: ook raar dat ik niet rechtstreeks met het IP adres kan werken als ik de netwerkkabel niet uittrek. Ongelooflijk dat ik hiermee al bijna een dag bezig ben zonder enig resultaat.
  12. Een volledige reset lijkt de enige optie. Maar omdat ik na het installeren van de router vorige keer een aantal camera's heb toegevoegd (sommigen op 2.4 GHz, anderen dan weer op 5G) en een NVR vrees ik echt dat ik niet alles meer in gang ga krijgen en nog maar eens uren en uren ga verliezen om alles terug werkende te krijgen
  13. Niet te geloven... ik ben in de community geraakt en heb er een bericht ingegeven, maar daar krijg ik dan weer 'Uw bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer u tevreden bent met het resultaat.' hoewel het gewone tekst is en dus kan ik het niet posten daar.
  14. Update: ook al een dood spoor: mijn technische ondersteuning is geëindigd op 5 april 2023 en zou ik de 'Community' op zoek naar antwoorden moeten gaan. Maar die link werkt niet... ongelooflijk hoe een mens kan sukkelen met iets dat in feite toch makkelijk zou moeten gaan, nietwaar?
  15. Nogmaals bedankt voor al je moeite! Ik ga eens een mail sturen naar netgear met de vraag waarom de app wel de inlog aanvaard en een browser niet. Want als ik aan paswoorden e.d. ga klooien, dan komt er misschien een probleem met de app boven water en zo geraakt men in een vicieuze cirkel. Ik ben er al vanaf deze morgen aan bezig zonder resultaat en dan worden je zenuwen serieus op de proef gesteld
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.