Ga naar inhoud

GeeJee

Lid
  • Items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

GeeJee's prestaties

  1. Mintool Partition Wizard had ik al eerder gebruikt (zie vorige afbeeldingen), ziet wel de schijf maar ik kan verder geen handelingen erop uit voeren. Bij computerbeheer schijfstation kon ik ook verder niets mee. Inmiddels maar besloten om de schijf los te koppelen. Sinds ik ook Office365 Family gebruik heb ik ook daar 1 TB Cloud opslag. Naaste de SSD van 500 GB en een NAS met 2 * 3 TB is eigenlijk een nieuwe schijf niet meer nodig. Een HDD-schijf van 1 TB (b.v. Blue variant van WD) kost tegenwoordig ok maar 47 euro dus daar hoef ik ook niet moeilijk over te doen. Heeft me al flink wat uurtjes onderzoek gekost. Gelukkig had ik van alles een actuele back-up, dus ook geen dataverlies In ieder geval allen bedankt voor het meedenken!
  2. Helaas, ook dat werkt niet. Op het blokje staan, met rechtermuisknop, optie "formatteren..." selecteren Klik ik op OK, dan voert hij wel iets uit, maar na 10 seconde de melding: Kom dus ook hier niet mee verder. Blijft vreemd dat Windows wel de schijf herkent waarbij de Status wel "in orde" is. Kan er helaas geen enkele actie op uitvoeren.
  3. Bedankt voor de tip. Ik had CrystalDisk al eerder geprobeerd. Net ook HDtune geprobeerd. Echter in beide situaties kan ik helemaal niet de (defecte) schijf selecteren. Hij ziet alleen de SSD-schijf
  4. Sinds kort kan ik mijn HDd-schijf niet meer benaderen of zien in de verkenner. De schijf wordt wel herkent in de BIOS, via [ 1 ] schijfbeheer (figuur 1) of via [ 2 ] Partition Wizard Technical (figuur 2) ,dus het systeem weet wel dat de schijf bestaat. Ik weet dus niet of het een hardware-matige fout is of een software-matige. Via Windows schijfbeheer (figuur 1) zie ik een bestandssysteem RAW staan (de gehele schijf) en via Partition Wizard Technical krijg ik de melding Bad Disk (figuur 2). Het File Sytem omzetten naar NFTS strandt in beide omgevingen. Omdat ik alle data op deze schijf ook elders heb staan, wil ik deze schijf formatteren, maar dat werkt niet via methode [ 1 ] figuur 3 en figuur 4 en ook niet via methode [ 2 ] (figuur 5). Ook via de Command Prompt (opgestart als beheerder), DISK PART, Selct disk etc. alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Kan ook geen CHKDSK uitvoeren omdat hij station D (HDd) niet herkend. Kortom, zijn er nog andere opties om de schijf te herstellen/repareren of moet ik deze als verloren beschouwen en een nieuwe aanschaffen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.