Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vanessa_DB

Lid
  • Aantal items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Vanessa_DB

  • Titel
    Nieuweling

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Bedankt voor het snelle antwoord ! Het is inderdaad zeer moeilijk om een bijkomende kabel te voorzien. Als ik het zo lees doet de switch op zich niks anders dan gewoon de info doorsturen die hij ontvangt. Is het daarom dan mogelijk om de decoders/digicorder een vast (juist) ip adres toe te wijzen (in de decoder of digicorder zelf of vanuit de router van Scarlet en Telenet) ? Of kan dit niet ? Die powerline adapters heb ik ooit al eens in huis gehad (voor andere doeleinden) maar dat werkte blijkbaar niet omdat - volgens de techniekers - de ene ruimte waar ik naartoe wou en ook geen kabel kon leggen, aangesloten was op een andere zekeringenkast dan de andere ruimte. Dat is nu helaas ook het geval. De ruimte van de routers is op een kleine zekeringenkast aangesloten en de ruimte waar de decoders staan op de hoofdzekeringenkast. Dus ik vrees dat dit nu ook niet gaat werken ??
  2. Beste iedereen, Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling : Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** ) 2) digicorder Telenet 3) Smart TV De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!? Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar. Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet. Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ?? Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk. Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok. Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ... De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> Inkomend internet op Scarlet router (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch --> van daaruit dus |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** ) 2) digicorder Telenet 3) Smart TV 4) decoder Scarlet De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar. Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch. Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan. Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ? Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
  3. Hallo, Wij hebben een draadloos (beveiligd!) netwerkje thuis en de kids surfen er soms danig op los. Nu komt het zelfs ook voor dat eentje van hen het idee opvat (niet echt natuurlijk) om in enkele dagen tijd onze maandelijkse limiet er door te sleuren (downloaden, bekijken en beluisteren van filmpjes, muziek ...). :s We kunnen via de onze draadloze router diegene wel uitsluiten, maar pubers zijn ook niet achterlijk he. Ze zoeken gewoon een onbeveiligd draadloos netwerkje in de buurt (en er zijn er wel enkele !) en surfen daarop rustig verder. Ten eerste vind ik dat 'not done' :viking:en ten tweede leert het hen niet om te leren omgaan met het internetverbruik en dus rekening te houden met elkaar ... Is er iets dat wij kunnen instellen op hun portables waardoor zij enkel op ons netwerk kunnen, of althans niet op een onbeveiligd, of wij tenminste kunnen zien wanneer er iemand van hen aan het surfen is en dat niet op ons eigen netwerk is, of ... Ook voor tijdens de examens kan dit helpen. We zijn gewoon om op onze router tijdschema's in te stellen voor tijdens deze periode. We willen tijdens de examens hun niet verbieden van eens te ontspannen ;-) en te internetten/chatten maar het wel een beetje aan banden leggen, zodat ze bv. elke dag van 14 to 15 uur kunnen surfen en van 19 tot 20 uur (ofzo) en niet hun hele tijd eraan verdoen. Maar wanneer ze dan gewoon, zoals nu gebleken is, op de buren hun netwerk kunnen surfen ... xD Iemand een oplossing ?
Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.