jmn

Lid
  • Aantal items

    189
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. Dan zou ik even moeten kijken of het een los kaartje is. Bij een laptop hier op m'n werk kon je dat dingetje zo vervangen. Anders een dongle inderdaad. Nogmaals dank voor de vele reacties en tips. Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
  2. Ik hoop dat na een maand iemand dit nog verder leest Maar na een tijdlang met een kabeltje uit de muur bezig geweest te zijn, kwam ik op het idee (waarom ik dat niet eerder had...) het eens met de wifi-dongle van m'n dochter te proberen. En jawel hoor, met een externe usb wifi-stick (sitecom) doet ie het prima. Kan ik dan concluderen dat de netwerkkaart van de laptop kaduuk is? (Centrino Wireless-N 2230) En kan ik zo'n nieuw kaartje kopen en deze weer in m'n laptop stoppen? Of kan ik ook een willekeurige andere wifi-chip erin steken?
  3. Dat zou dan idd overblijven. Maar toch blijf ik het raar vinden. Een veel oudere laptop doet het dus wel, alle telefoons doen het. Die zouden dan toch ook 'gestoord' moeten worden? Zijn er tools voor om stoorsignaal te meten? Laptop is idd een jaar of 3. Ik weet nog toen de nieuwe V8 geinstalleerd werd door KPN dat er voor wifi ook iets in de geavanceerde eigenschappen van de netwerkadapter gewijzigd moest worden, waar ik zelf ook nooit op gekomen zou zijn. Daarin kun je dingen En- en Disablen. En bepaalde waardes toekennen. Zou een ander kanaal nog kunnen helpen? Of zijn dat allemaal dezelfde frequenties? Of ligt dat te dicht bij elkaar in de buurt?
  4. Ik loop de achterdeur uit en 'ping'...verbinding. Zal de buren ook eens polsen of zij iets nieuws hebben staan wat dit kan veroorzaken.
  5. Geen bijzondere, volgens mij. Tenminste geen wijzigingen sinds dat het raar ging doen, Een paar lampjes (zonder trafo's). Buitenshuis heb ik bijna geen bereik. De router zit aan de voorkant van m'n huis. In de achtertuin zit je toch gauw 10 meter verder, incl. muren, glas e.d. Zal straks eens testen wat hij daar doet.
  6. Zou er iets storen? En met de Sitecom router op zolder kan ik ook draadloos verbinden en internetten.
  7. Nou moet het niet gekker worden. Ik heb boven een switch, met daarachter een wifirouter. Kunnen de kinderen op zolder beter verbinden met hun telefoon (zie pdf schematisch netwerk). Dus ik denk: ga met m'n laptop naar boven en probeer op de Sitecom router in te loggen. Kom ik boven, kan ik achter elkaar wifi-en met m'n Experiabox (dus op dezelfde verbinding waar ik beneden geen verbinding mee kreeg) Dus ik terug naar beneden: geen verbinding. Weer naar boven: Werkt weer als een tierelier. Wat gebeurt hier? netwerk.pdf
  8. Heb zojuist KPN aan de lijn gehad. Volgens hen is het (bijna) uitgesloten dat het bij hen ligt, omdat andere apparaten het wel doen. Ze gaf nog wel een goede tip: probeer eens een wifi verbinding bij bijv. de buren te maken. Dan kan ook uitgesloten worden dat het iets is tussen specifiek deze laptop en deze router. Reactie op andere vragen volgt...
  9. Nee, 't is inderdaad alleen m'n laptop. Telefoons en een andere laptop hebben keurig verbinding. Dat had ik al getest, maar volgens mij nog niet doorgegeven. Dus ik denk wel degelijk dat het m'n laptop is. Ik kan eens vragen bij KPN. Want het was wel precies op het moment dat ze een snelheidsverdubbeling hebben doorgevoerd. Maar of dat misschien toeval is?
  10. Zojuist experiabox v8 gereset, ik wilde altijd al eens het wifi wachtwoord veranderen. Dit leek heel even wat te bieden. Als ik bijv. NOS.nl opstart, komt in het tabblad boven aan Edge wel 'NOS.nl - Nieuws, Sport, etc.' te staan, dus hij lijkt een soort verbinding te hebben. Maar na een tijdje kan hij de pagina toch niet meer bereiken. Was vorige week trouwens ook, een pagina laadde hij soms, en dan viel hij bij doorklikken weer weg. Heel gek.
  11. Helaas. Werkt allemaal niet. Kan het ook een fysiek mankement zijn? Gewoon dat er in de elektronica iets kapot is? En dat je dus kunt instellen wat je wilt, maar dat ie het nooit meer zal doen? Of zouden er dan meer symptomen moeten zijn?
  12. Kan pas maandag weer verder. Tot zover alvast hartelijk bedankt voor het meedenken. Super!
  13. Resetten werkt nu wel, maar probleem is nog steeds. Geel driehoekje... Wifi aan/uit zetten, opnieuw verbinding maken, router aan/uit zetten, het blijft zo het is. Sorry, kan er ook niks beters van maken
  14. Sorry, je vroeg nog om een screenshot. Zie bijlage. Heb er even een txt bestand van gemaakt. netsh.txt
  15. @Bython: helpt idd niet. Althans met jou advies hierboven, in combinatie met automatisch ip toewijzing en automatische dns toewijzing. Er lopen m.i. nu twee wegen naar een oplossing door elkaar. @dorado lijkt een andere route te lopen dan jij, of zie ik dat verkeerd? Een corrupte netwerkdriver dan, mogelijk. Hoe kom je er aan: 's avonds werkend uitzetten, en 's morgens problemen? Stuurprogramma's zijn, volgens Windows althans, in orde en werken goed. Als je dat bedoelt met netwerkdriver.