Ga naar inhoud

[OPGELOST] ncobjapi.dll Mist pc start niet meer


hellooz

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb wel enige ervering om een pc te maken.

Ik heb helaas de spullen niet om de harde schijf aan deze pc te hangen.

Dus wil ik graag hulp.:bawling:

Als ik de pc opstart dan laad hij een paar minuten ongeveer 3-4 tot er een zwart scherm opent met een foutmelding. ncobjapi.dll is er niet meer en dat het om het probleem op te lossen opnieuw geinstaleerd moet worden.

Ik heb een originele windows xp cd HOME EDITION.

Hoe kan ik mijn pc weer maken?

Dit heb ik al gebropeerd vanaf de xp cd

expand d:\i386\ncobjapi.dl_ c:\windows\system32\ncobjapi.dll

dan komt er te staan dat hij ncobjapi.dll niet kan aanmaken.

Owja btw met f8 heb ik alles al geprobeerd veilige modes en dergelijke wil ook niet dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen dit probleem op te lossen

Bij voorbaat dank

Groetjes Hellooz.xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ben je hier iets mee.

Als dat niet lukt kan je gewoon de pc opstarten vanop cd-rom en gebruik maken van de recovery console.

Als je in de recovery console zit, moet je inderdaad gebruik maken van het commando dat je hebt ingegeven. Natuurlijk er wel op letten dat je naar het juiste station verwijst! Misschien is in jou geval d: niet je cd-romstation?

Daarna exit typen en heropstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen daar kan ik niks mee want ik kan niet bij uitvoeren komen.

Dat commando wat ik dus getypt hebt klopt D: is mijn cd station

Zo ervaren ben ik niet in dat opdracht prompt gedoe als je me kunt vertellen hoe ik windows opstart vanaf de cd rom dan red ik mezelf wel.

Als ik dus boot vanaf de cd krijg ik 3 opties druk enter om windows te instaleren druk r voor reparatie en 3 om niks te doen en sluiten.

Dan neem ik aan dat ik r moet doen welk commando moet ik dan intypen om windows te starten vanaf de cd rom daar zou ik echt mee geholpen zijn alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die opties al krijgt, start je pc reeds op via de cd-rom.

Je moet inderdaad kiezen voor de optie Repareren.

Je gaat daarna de vraag krijgen welke installatie je wil herstellen. Waarschijnlijk staat er maar één windows op je pc, dus je gaat hier 1 moeten ingeven.

Daarna zal je iets zien van C:/_

Hier typ je het volgende commando:

expand d:\i386\ncobjapi.dl_ c:\windows\system32\ncobjapi.dll

Als dit is voltooid, moet je nog afsluiten door exit te typen.

Hier kan je alles nog eens rustig nalezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg te zien toegang geweigerd.

Bij beide opdracht regels.

Ik heb op microsoft opgezocht hoe dit komt.

Vanuit de herstelconsole hebt u uitsluitend toegang tot de volgende items:

  • De hoofdmap.
  • De map %SystemRoot% en de submappen van de Windows-installatie waarbij u zich hebt aangemeld.
  • De map Cmdcons.
  • De stations voor verwisselbare media zoals het cd-rom-station of het dvd-rom-station

Opmerking Als u andere mappen probeert te openen, wordt het foutbericht 'Toegang geweigerd' weergegeven.

Kun je me nu helpen als toegang geweigerd weg is dan kan ik het probleem volgens mij oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we de herselconsole even achterwege laten.

Ik zou eerst nog eens proberen om het bestand handmatig terug te plaatsen.

Je zal wel gebruik moeten maken van een andere pc aangezien die van jou momenteel niet goed opstart :-) Om het jezelf gemakkelijk te maken, kan je de uitleg hier onder best afprinten.

Wat ik je eerst zal aanraden is om ubuntu te downloaden.

Als de download voltooid is moet je het iso-bestand op een cd-rom branden.

Daarna moet je ook nog het bestand ncobjapi.dll downloaden. Kopier dit bestand nadien naar een usb-stick.

Start nu je eigen pc terug op door gebruik te maken van deze cd-rom. Als alles goed gaat krijg je een menu om de taal te kiezen en daarna een aantal opties.

Kies hier voor "Ubuntu proberen zonder te installeren".

Ubuntu zal nu laden. Dit kan een tijdje duren afhankelijk van je cd.

Eens dit is gelukt ga je naar Locaties en kies daarna Computer.

Daar zal je normaal je harde schijf zien staan.

Open deze en ga naar de windows-map waar het verdwenen bestand normaal zou moeten staan(dus windows/system32)

Steek nu de usb-stick in de pc. Deze zal nadien verschijnen op het bureaublad. Ga naar het ncobjapi-bestand en kopier dit naar de system32 map.

Sluit ubuntu af.(De rode knop rechtsbovenaan) Je zal dan een melding krijgen om de cd te verwijderen. Doe dit en druk op Enter.

Daarna opnieuw opstarten. En hopelijk is alles gelukt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt heb even gespeurd maar heb mijn harde schijf evroor gekregen de bestandjes in system 32 gezet en boem de pc doet het weer fantastisch bedankt he.

ik heb nog 1 probleem ik het eset smart security 4

als het bureaublad laad komt er ook een plaatje van eset smart security voor die blijft staan er gaat niet weer weg.

Heb je enig idee hoe dat kan?

Ik heb ook fifa 2003 op de pc die loopt ook vast.

Enig idee wat er nu nog fout is?

Welk programma kan ik het best gebruiken om problemen op te sporen?.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.