Ga naar inhoud

[OPGELOST] HDMI naar HDMI letters niet zuiver


bpatje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn laptop met een hdmi kabel aangesloten op mijn samsung 2333hd, hdmi naar hdmi dus.

tevoor was hij aangesloten dvi naar hdmi en tekst was zuiver, maar heb me nu een hdmi naar hdmi kabel gekocht en de tekst is brokkelig te noemen.

laptop is een alienware m17x met een m280 sli videokaart met laatste drivers en uiteraard met hdmi aansluiting.

instelling op samsung staan ook ingesteld op hdmi.

wat kan er nog fout ingesteld zijn om die tekst zuiver te krijgen?

alvast bedankt

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aarondk1

Bedankt voor uw antwoord.

standaard resolutie op de laptop is 1920 op 1080.

heb zitten spelen met de resoluties zoals je aangaf, momenteel staat hij op 1680 x 1050 ingesteld om leesbare normale tekst te hebben.

Mijn vorig samsung 24 inch scherm kon dus wel de aanbevolen resolutie van 1920 x 1080 aan.

eigenaardig of is er een verklaring voor?

de hdmi kabel is van het merk Konig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu hetzelfde scherm aansluit via DVI-HDMI kan je dan wel de goede resolutie kiezen zonder dat het beeld raar is?

Als ik het het begrijp heb je dus een Samsung 2333HD?

Want deze ondersteunt 1920*1080 wel gewoon, dus dat mag het probleem niet zijn.

Misschien moet je op de TV overscan uitschakelen?

Of 1:1 pixel mapping afzetten, wat met de instellingen spelen van de tv kan ook helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde scherm dvi-hdmi kan de standaard resolutie van 1920x1080 aan.

Samsung 2333HD met standaard resolutie 1920x1080.

De functies overscan en 1.1 mapping pixel kunnen nergens in de instellingen terug gevonden worden van het scherm.

tja best eigenaardig en snap het echt niet.

grts

---------- Post toegevoegd om 20:47 ---------- Vorige post was om 20:35 ----------

Aarondk1 ik heb het gevonden.

In de instellingen moet je onder hdmi de optie "pc" selecteren nu heb ik de 1920x1080 resolutie met leesbare tekst.

Alvast bedankt Aarond1.

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

te vroeg victorie gekraaid.

zoals ik aangaf is de tekst en beeld in het algemeen scherp.

maar,...ik heb net een spel opgestart en daar is het beeld echt ondermaats, korrelig met veel blauwtinten enz...

ik zal google eens afspeuren ook in de hoop een oplossing te vinden, momenteel heb ik terug de kabel dvi-hdmi aangesloten in afwachting van een oplossing, ik denk nu ook dat er toch niet echt veel verschil is tussen dvi-hdmi en hdmi-hdmi.

grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVI-HDMI geeft hetzelfde signaal als HDMI-HDMI.

Dus het ligt ofterwel aan je tv, ofterwel aan de kabel dat kan ook.

Staat de resolutie in games wel juist? Misshien dat daar ook een fout is.

En in je drivers aanzetten dat het via HDMI aangesloten is, dit kan ook rare fouten opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.