Ga naar inhoud

gedeelde map


Michiel

Aanbevolen berichten

Ik probeer via mijn nieuw draadloos netwerk 8) een map te delen.

Van win98 naar xp gaat dat prima.

Van xp naar win98 niet zo goed.

Als ik op win98 een gedeelde map opvraag, heeft hij een netwerkwachtwoord nodig (ook bij gedeelde printer).

Ik heb tot zover ik weet nooit een netwerkwachtwoord ingesteld.

als ik gwn hel leeg laat of null typ, krijg ik (zoals bij alle andere probeersels) de melding dat het wachtwoord fout is.

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens met de wizard "Een thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk instellen" via de windows xp installatie cd (selecteer overige taken eerst)

voer deze uit op de xp computer en daarna op de windows 98 computer (steek de xp cd daar ook in)

5642.jpg

e klikt 2 keer op volgende en dan selecteer je in het venster wat je er dan voor krijgt dat de computer via een andere computer of residental gateway verbinding met internet maakt

5650.jpg

Dan moet je in het volgende scherm moet je de computernaam opgeven. Die moet voor elke computer anders zijn.

5651.jpg

Dan moet je de werkgroepnaam instellen.

Die moet op alle computers gelijk zijn

5652.jpg

Klik op volgende, controleer even de gegevens en dan nogmaals volgende en klaar.

OPGELET:

als je problemen hebt en geen verbinding hebt,

zorg er dan voor dat ofwel

de gebruikersnaam op de windows 98 pc hetzelfde is als op de XP pc, of dat de 98 username ook op de XP pc bestaat met hetzelfde wachtwoord.

Als je bestanden wenst te delen onderling vergeet dat niet mappen te delen op beide pc's

Laat weten of het lukt,

succes

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.