Ga naar inhoud

Feedback over deze combo


Raats3l

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, ik ben jullie nieuwste member. ;-)

Monitor / toetsenbord / boxen / muis etc heb ik al

Koptelefoon nog niet.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen / mail / internet / downloaden
  2. Wat is mijn budget ? - 1100-1500
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - samenstelling als dat beter is
  4. Ga ik overklokken ? - nee
  5. Ga ik later upgraden ? - nee
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - ja
  7. Ga ik zelf assembleren ? - nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - euhm windows 7 zeker?
  9. Ga ik zelf installeren ? - nee
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? -
  12. Heb ik specifieke wensen ? - een pc die niet al te veel geluid maakt zou fijn zijn

Ik ben toch een dikke noob op het vlak van hardware, daarmee dat ik jullie advies wel kan gebruiken want ik vermoed dat ik niet de juiste prijs/kwaliteit uit mijn budget krijg. Het is toch een aardige som waarvoor ik lang heb moeten werken tijdens de vakantie.

Ik heb dit samen gesteld.

ALTERNATE - BUILDERS

Nu maakt mij allemaal niet uit wat merk het is of blablabla ik zoek gewoon prijs/kwaliteit met voorkeur dat ik BF3 toch wel op high kan spele of semi-ultra high :-)

Ohja de case die ik graag zou hebben; NZXT Phantom (zwart) - €140

Headset heb ik ook niet, enkele aanraders?

Alle feedback is hartelijk geapprecieerd! :top:

---------- Post toegevoegd om 15:46 ---------- Vorige post was om 15:38 ----------

Nog vergete zeggen, misschien doe ik hier en daar wat overkill. Snippen mag om het wat budget vriendelijker te maken. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel ervaring met hardware heb ik niet dus een volledige (correcte) beoordeling van je samenstelling laat ik over aan anderen.

Ik heb je samenstelling toch even bekeken en wat de keuze van je moederbord betreft. Misschien is het een optie om te kiezen voor dit moederbord van Gigabyte.

Het moederbord van gigabyte heeft meer usb 2.0 aansluitingen(het aantal 3.0 aansluitingen is hetzelfde) en heeft een lager verbruik. Ook de prijs is lager(ongeveer 120 euro).

Het bord van ASRock heeft dan een PCI-express(x16) slot meer en heeft het meerdere Sata aansluitingen. Waarschijnlijk zal het ook iets beter presteren in combinatie met je videokaart veronderstel ik.

Voor de rest is het dus wachten op de mening van de kenners ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook in de vakantie gewerkt voor mijn nieuwe computer. Ik wou hem zelf ook niet in elkaar steken omdat ik bang was iets verkeerd te doen. de forumleden hebben me dan toch overhaald om dit te doen en dat heb ik dus ook gedaan. En ik moet zeggen het is nog tof ook! Ik had wel wat moeilijkheden met de cpu koeler maar dat is in orde gekomen. zo weet je hoe je computer in elkaar zit. ik raad je dan ook aan om de tutorials van newegg op youtube

dit is part 1 van3. dit heeft me veel geholpen.

ikzelf heb dit systeem: http://www.pc-helpforum.be/f246/dit-de-definitieve-samenstelling-voor-mijn-35648/

de cpu koeler was te groot dus heb ik da fan onderaan moeten monteren. + je bespaart ook weeral geld door het zelf te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhm...

ik ben iets meer begaafd met hardware :)

en ik zou het ram geheugen niet egt aanbevelen.

eerder zou ik gaan voor 4Gb van dominator...

8Gb haal je er in verhouding niet uit...

moederbord moet niet zo'n een duur zijn ;)

en als je toch voor het gamen gaat waar is je processor-fan dan?

je gaat die standaard brol er toch niet op zetten he :P ?

en een 2de harde schijf?

voor de opslag van al je bestanden?

(ssd is gewoon goed om je systeem op te laten draaien en games.)

en waar is de software? (windows?)

---------- Post toegevoegd om 23:23 ---------- Vorige post was om 23:13 ----------

dit zou ik dus aanraden ;D CORSAIR Dominator CMP4GX3M2C1600C7

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhm...

ik ben iets meer begaafd met hardware :)

en ik zou het ram geheugen niet egt aanbevelen.

eerder zou ik gaan voor 4Gb van dominator...

8Gb haal je er in verhouding niet uit...

moederbord moet niet zo'n een duur zijn ;)

en als je toch voor het gamen gaat waar is je processor-fan dan?

je gaat die standaard brol er toch niet op zetten he :P ?

en een 2de harde schijf?

voor de opslag van al je bestanden?

(ssd is gewoon goed om je systeem op te laten draaien en games.)

en waar is de software? (windows?)

---------- Post toegevoegd om 23:23 ---------- Vorige post was om 23:13 ----------

dit zou ik dus aanraden ;D CORSAIR Dominator CMP4GX3M2C1600C7

Is 4 niet te weinig? ik wou 8 nemen of zeker safe te zijn, RAM geheugen is toch niet de grootste kost.

Wat is een processor fan en over welke standard brol heb je het?

Pfft ben hier nu al 2 weken met bezig, al dat gepuzzel een beetje beu aant worden, want blijkbaar is die i7 2600K ook geen goede keuze en was i5 genoeg of zoiets..

Wil jij anders voor mij een PC samenstellen rond de 1250€? Gewoon zien dat ik BF3 op high/ultra kan draaien (liefst redelijk vlot), verder heb ik geen plannen om te upgrade ofzo. Heb hier BF3 naast me liggen, zonder PC lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle hulp zover!

Welke fans zou je dan aanraden die stiller werken? en als grafische kaart is die GTX580 goed of beter 2 goedkopere bestellen?

Voor de rest zal ik dan gewoon copy -> paste doen.

Ik heb nog geen andere fans gekocht. Maar ik heb vandaag Speedfan gedownload en de snelheid op 75% gezet en mijn processor word maar 1° warmer. en het is ook wat stiller dus dit kan je gebruiken als een tijdelijke oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je 8Gb die je had voorzien is een zwak geheugen tegenover het dominator dat ik had voorzien...

4Gb wordt momenteel voor alle games aangeraden...

verder had ik het over de koeler voor de processor...

er wordt een bij de cpu bijgeleverd maar deze is niet goed genoeg wanneer je gaat gamen op ultra-settings.

en als je tg andere fans gaat instaleren op de case kan je beter inneens een betere case kopen

van antec of coolermaster bijvoorbeeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.