Ga naar inhoud

Aanrader laptop (Packard Bell MB86-P-017)


cor

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben op zoek naar een laptop, om relatief vlot autocad 2008 te laten draaien.

Dus ram en grafisch geheugen zijn redelijk belangrijk denk ik zo.

Maar ook de prijs jammergenoeg.

Ik had geacht aan deze: Packard Bell MB86-P-017

Krefel.be: De Krfel eShop

Of kan ik net zo goed een laptop nemen met 2Gb ram, ipv 3GB

En maakt grafische kaart 8400gs en 8600gs zoveel merkbaar verschil?

alvast bedankt

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK raad een toshiba of Sony aan.

Die packard Bell heeft veel gedeeld videogeheugen.

Dat gaat van je RAM of.

Ik raad deze aan:

FORCOM webshop

Iets duurder dan de Packard Bell maar wel beter volgens mij.

Ook 3GB Ram maar wil je per se bij Krëfel gaan?

Tussen de 8600GS en 8400GS zit toch wel een verschil.

Maar wat zijn de andere eisen buiten die games te spelen?

Mobiliteit, Internet en tekstverwerking?

GRtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

koop een intel powered by rcs een core 2 duo 7500 cpu 4 gig ram 8600 gt 250 gig kost een 1500 euro met het grote voordeel moest er iets aan mankeren tijdens de garantie staat er binnen de 24 uur een technieker bij jou

Link naar reactie
Delen op andere sites

om even te zeggen wat autocad nodig heeft (het is toch geen Inventor hé)...

Autocad heeft NIETS aan een sterke grafische kaart. Van het moment dat het iets is zonder shared geheugen (dus dat het niet het interne geheugen gebruikt) is het al goed genoeg. Voor inventor hetzelfde; ik heb een x1400 in mijn laptop zitten & die heeft er totaal geen problemen mee.

Ga voor zo veel mogelijk ram (2 gig is echt het minimum) en een zo snel mogelijke cpu, aangezien die het serieus zwaar kan krijgen als je zwaardere zaken doet. Ga eveneens voor een 17" of groter; met een 15" kan je niet fatsoenlijk tekenen zonder extern scherm erbij. Ik gebruik mijn laptop enkel voor de prestentatie; want tekenen zelf erop is gewoon onbegonnen werk. De helft van je scherm staat namelijk al vol met werkbalken enzo, dus er is bijna niets van scherm over om degelijk op te tekenen.

Sony Vaio zou ik niet doen als je budget rond de 1300€ is, daarvoor moet je het met 50à100% verhogen. PackardBell zou ik sowieso nooit kopen, ik heb ervaring met hun klantendienst & die vind ik echt benedenmaats.

Ik zou je dit aanraden;

Dell inspiron 1720 N0372008

Intel® Core™2 Duo Processor T7250 (2,00 GHz)

Legitieme Windows Vista™ Home Premium

3 jaar hardwaresupport voor consumenten incl. 's avonds en 's zaterdags

Jet Black met matte afwerklaag & camera met 2,0 megapixel17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200)

3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM

320GB (5.400 rpm) Dual SATA harde schijven (2 x 160 GB)

nVidia® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB DDR2

Vast intern 8x DVD+/-RW-station met software

Prijs tot de 27ste: € 1.276,47

Daarna valt er voor 202€ aan kortingen weg.

Voordelen van dit systeem:

- 3 jaar dell garantie (en die is degelijk)

- 17" scherm met een resolutie waarop je goed kan tekenen. Als je niet al te goed ziet zou ik toch de standaardresolutie houden (dan gaat er nog een 150€'s af); 1920x1200 is klein (maar wel handig voor jouw doeleinden).

- 3 gig geheugen; het meeste wat er in kan zonder naar 64 bits te moeten overgaan

- Grafische kaart die vrij zwaar is en eigen geheugen heeft.

Systeem moet geselecteerd orden via www.dell.be/epp (krijg je 81€40 korting door)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.