Ga naar inhoud

Geen verbinding met nieuw modem


Knip

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Kan dit bericht sturen met een tweedehands laptop via mijn onbeveiligde netwerk en oude modem.

Bij nieuwe modem krijg ik de melding dat ik mijn network key moet invullen, als ik dit correct doe vind hij daarnha mijn netwerk niet, blijft zoeken.

Zal misschien iets niet goed staan vanuit verleden in de laptop ?

Graag uw hulp.

Gr

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft een wireless modem van Cisco EPC 3925

Na lang wachten geefgt hij limited or no connectivity, met repair functie doet hij vervolgens niets

---------- Post toegevoegd om 10:46 ---------- Vorige post was om 10:45 ----------

Geen idee of eea WEP of WPA is heb verder niets ingesteld, op andere laptoip en I pad werkt eea prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Open je internetbrowser
  • Typ in de adresbalk 192.168.0.1
  • Meld je zo nodig aan met de gegevens gekregen van je ISP (Internet Service Provider)
  • Zoek het tabblad WLAN of Wireless

Daar vind je terug welk type beveiliging je gebruikt.

Sommige laptops kunnen namelijk niet overweg met een bepaald type beveiliging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Open je internetbrowser
  • Typ in de adresbalk 192.168.0.1
  • Meld je zo nodig aan met de gegevens gekregen van je ISP (Internet Service Provider)
  • Zoek het tabblad WLAN of Wireless

Daar vind je terug welk type beveiliging je gebruikt.

Sommige laptops kunnen namelijk niet overweg met een bepaald type beveiliging.

Kom meteen op Google terecht als ik cijfers invoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vreemd, ik haalde die gegevens nochtans uit de handleiding van je router. Via een andere manier dan maar xD

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig en druk op enter.

Ga in de lijst op zoek naar de waarde achter standaardgateway en vul deze waarde in in je adresbalk.

Lukt het nog steeds niet, probeer eens met de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vreemd, ik haalde die gegevens nochtans uit de handleiding van je router. Via een andere manier dan maar xD

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig en druk op enter.

Ga in de lijst op zoek naar de waarde achter standaardgateway en vul deze waarde in in je adresbalk.

Lukt het nog steeds niet, probeer eens met de kabel.

Gelukt moest 192.168.178.1 stond op modem zijn krijg ik een scherm met allerhande instelling

WPS pin. xxxxxxxxx

en

WPA2 met hele code

PC Helpforum moderator bericht:
Uit veiligheidsoverwegingen heb ik je WS pin. verwijderd

Dasle

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je bij de instellingen van je router (bekomen door 192.168.178.1 in de adresbalk) nergens je type beveiliging wijzigen? Vaak is dit in het Wireless onderdeel onder de vorm van een dropbox of selectieknoppen.

Vind je het echt nergens terug, post dan eens een screenshot van je wireless instellingen. Vergeet wel niet je huidige codes te wissen/ onzichtbaar te maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.