Ga naar inhoud

[OPGELOST] Graka voor uitbreiding beeldscherm.


fiestaboyke

Aanbevolen berichten

Graag had ik wat advies ingewonnen over het aankopen van een grafische kaart. Voor de moment heb ik alles on-board op mijn Gigabyte GA-73PVM-S2H

maar heb een grafische kaart nodig om m'n films die op HD staan op m'n tv te bekijken... Nu, wil iemand eens op de site ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment kijken en mij een goedkoop maar goei grafisch kaartje aan te raden? Games enz, speel ik niet op m'n pc, het enige waarvoor ik de graka koop is voor aan te sluiten op m'n LCD Tv.

Ik hoor het wel

MVG Tommy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou geen enkele grafische kaart kopen, aangezien een onboard kaart meer dan sterk genoeg is om films af te spelen.

Jouw moederbord heeft gewoon een HDMI aansluiting zitten, dus gewoon een (al dan niet lange) HDMI kabel kopen en in je TV steken (bijna elke LCD tv heeft een HDMI ingang, aangezien dat de standaard is voor videobeelden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALS je TV hdmi ondersteund wel (en normaal gaat hij dat doen, maar controleer voor de zekerheid nog maar eens).

Ik weet echter niet of je met een onboard videokaart kan uitbreiden (kan het ook niet testen, want heb geen moederbordjes met onboard video en 2 uitgangen beschikbaar momenteel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het mogelijk is om via on-board uit te breiden, want had al eens geprobeerd om via die witte conector naast de blauwe vga conector aan te sluiten maar zonder resultaat, dus ik neem aan dat ik wel een grafische kaart nodig heb. Kan je eventueel eens op de site een goed en goedkoop kaartje aanwijzen? Rekening houdend met dat het enige spel dat ik speel, nl Footbal manager perfect te spelen is met mijn on board graka, dus enkel nodig voor beeld uitbreiding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik gewoon voor een goedkope nVidia kaart gaan (als je een ati kaart steekt heb je kans op driver conflicten, en bij die goedkope kaarten zit er toch weinig performanceverschil op) mét minstens 1 DVI-uitgang (daarmee kan je je TV aansturen, eventueel via een DVI-HDMI kabel) en dedicated geheugen.

Een kaartje zoals deze ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment zal het dus perfect doen, je kan eventueel zelfs nog iets goedkoper gaan als je zou willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.