Ga naar inhoud

Facebook geluidprobleem bij videogesprek


plukske

Aanbevolen berichten

Dat heb je zeker goed gedaan, alles is goed zichtbaar :top:

Ik maak me echter wel zorgen dat je de verkeerde micro beet hebt. Ben je zeker dat dit de micro is die je gebruikt? Bij het type aansluiting zie ik namelijk ATAPI interne stekker staan... dit is naar mijn weten geen poort die toegankelijk is aan de buitenzijde van je laptop/pc.

Wanneer je gebruik maakt van je micro, plug je deze dan in het roze gaatje (hier nummer 1)? Welk merk is jouw micro?

post-30057-1417704926,5435_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako,

Ik gebruik de ingebouwde micro en als ik de eender welk micro gebruik werkt het ook niet bv set micro/koptelefoon.

En Mako ja hoor ik steek die in het micro gaatje (roze gaatje) wetend dat de blauwe de line in is en de andere voor de hoofdtelefoon of straak/hoorset om bv te chatten.

ook raar wanneer ik de micro met draad gebruik en bv iets wil opnemen in audacity (recorder) dan heb ik ook geen signaal van opname en neemt er niets op.misschien is er daar iets van van die atapi kan jij mij daar iets simpel over vertellen ?

Ook nog even zeggen dat wanneer ik een externe geluidskaart aansluit en mijn shure micro aansluit op dr interface M audio fast track ik wel kan opnemen (natuurlijk niets te maken met de interne geluidskaart denk ik)

heel vervelend id het dan toch de interne geluidskaart die defet is en is het mogelijk of ingewikkeld voor een laptop te vervangen en enig idee als dit een grote kost is? Sorry voor die vele vragen

plukske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi plukske,

Hoe lang heb je al dit probleem? Uit je logje valt op te maken dat je op 23 april dit jaar een herinstallatie van Windows hebt doorgevoerd. Was dit het terugzetten naar de fabrieksinstellingen of een geheel nieuwe Windows? Heb je nadien de nodige drivers opnieuw correct geïnstalleerd (chipset, geluidskaart,...)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Mako;

Ja inderdaad op +- die datum is er een herinstallatie gebeurd omdat er met mijn laptop geen einde kwam met allerhande problemen zoals niet afsluiten, traag enz enz; ik heb dit zelf niet gedaan en was op zoek naar een goede technieker (bleek later een ramp)en hij zei en deed de herinstallatie met fabrieksinstelling. Maar dit heeft enorm tegengevallen want er was dit of dat en was niet opnieuw geregisteerd met de legaal windows code (onderkant laptop) enz. Ik deed dus enkel eens terug de installatie van de normale programma's maar ik moet waarschijnlijk het een en ander vergeten hebben of niet eens weten wat er nog meer moet (bv de installatie van het Eid kaartlezer om het identiteitskaart te gebruiken voor de belastingen enz.

Heb ook een enorm probleem met de geluidskaart (micro aansluiting gaat niet) en MAKO hoe doe ik dat allemaal. Ik ben maar een gewone gebruiker en ben wel niet zo slim om te weten wat ik moest allemaal doen NA de herinstallatit begrijp je en had gehoopt dat die technieker dit allemaal ging zeggen of doen. Dus als je dit mij even zou willen zeggen wat ik moet doen zou ik je heel dankbaar zijn bv welke drivers en hoe doe ik dit.

In afwachting hartelijke dank

Plukske en proficiat met hetgeen je tot nu toe hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je voor de herinstallatie al problemen met geluid, met name opname?

Hier kan je alvast de nieuwste driver voor je geluidskaart downloaden. Vink het vakje aan en druk op "next", kies vervolgens voor de 32bits Vista driver. Download en installeer van een van de 6 downloadsites.

Kan je eveneens ook eens het merk en modelnummer van je laptop doorgeven aub? Dit vind je vaak onderaan je laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mako,

Het mag niet zijn in installeerde volledig 2 downloads van de zes en het werkt niet.

Gegevens : Acer aspire 7520 series (G) model ICY70

Vista home premium

de laatste setup die ik installeerde : Realtek High definition audio driver R2.68 3.44.

Als je wilt nog eens kijken Mako omtrent werk of kostprijs voor geluidskaart want ik denk dat het een nieuwe gaat moeten zijn of nieuwe laptop.

In elk geval kan ik je niet genoeg bedanken voor al de moeite

Plukske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Plukske,

Wanneer je de correcte versie hebt gedownload en geïnstalleerd (in jouw geval was dat de eerste download beschikbaar) zou je computer over de laatste nieuwe driver moeten beschikken.

Wat je vraag omtrent prijzen van geluidskaart betreft heb ik daar zelf geen idee van. Ik heb dan ook jouw topic voorgelegd bij mijn collega's, hopelijk lees je dus hier snel het antwoord.

In elk geval kan ik je niet genoeg bedanken voor al de moeite

Uiteraard met plezier gedaan! Daarvoor zijn we hier! :top:

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Plukske,

Sorry voor de late reactie :embarassed:!

Je gaf in je vorige berichten aan dat je enkele maanden geleden Windows opnieuw hebt geïnstalleerd. We zijn achteraf opzoek gegaan naar de laatste driver voor je geluid. Op de vraag als een chipset driver werd geïnstalleerd kregen we nog geen antwoord. Kan je ons hier meer duidelijkheid over geven?

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.