Ga naar inhoud

ondertiteling


urbain1

Aanbevolen berichten

Beste helpers ; ik weet niet waar dit te plaatsen daarom doe ik het hier maar.

Ik heb dus een film gedownload (italiaans gesproken) met chinese ondertiteling.

Nu is mijn vraag ...... hoe krijg ik die verwijderd en hoe kan ik daarvoor in de plaats de nederlandstalige ondertiteling bij zetten.

Ik zou graag de ondertiteling samen met de film branden en niet los .

Je weet wel als je de film in de lade steekt dat die de film laat zien met de ondertiteling samen en niet eerst de ondertiteling nog ens gaan aanklikken want dan zou ik ook nog eens de film moeten branden met een menu ,is het niet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die ondertiteling (in het chinees) in je DVDrip geïntegreerd zit in de xvid, dan krijg je die daar niet uit. Die zit daar normaal gewoon in het beeld van de film ipv als een apparte subtiteltrack (of kan je die chinese ondertitels uitschakelen? niet wss)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vlc mediaplayer gebruik , dan heb ik de optie om de ondertiteling niet te zien.

Maar dat wil dus niet zegen dat die er los opstaat zeker ???? of wel ,

In ieder geval als ik de film heb uitgepakt dan zie ik dus het avi bestand en dan ook nog een bestand dat alleen maar kan geopend worden met een programma dat ik daarvoor gekozen heb.

oeps nu weet ik dus niet meer welke de nederlandse is en welke de chinese , maar het zijn beide srt

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dat kan uitzetten dan staat je ondertitel idd los.

Gewoon de chinese SRT weggooien, en er dan voor zorgen dat je nederlandse SRT als enige in die map staat met exact dezelfde filename als je videobestand. Dan gaat hij die nederlandse sub eronder zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is gelukt , ik heb de chinese verwijderd en de nederlandse laten staan .

Voordien had ik dit al gedaan maar de nederlandse wilde niet werken totdat je vertelde dat ik de exacte naam moest invullen en ik heb dus de naam gewijzigd en deze exact overgenomen van de chinese en het werkte.

alvast bedankt voor uw hulp.

Nu moet ik die nog op de goede manier kunnen inbakken in de film zoadt ik geen menu nodig heb hé (spaart ruimte).

Hoe moet ik dat doen ?

het zou wel op een dvd player moeten kunnen bekeken worden langs de televisie.

Want ik heb al films gebrand en die kan ik alleen maar op de pc zien en niet via de dvdplayer van de televisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met nero recode en daar optie "recode main movie to dvd".

De opties wijzen zichzelf een beetje uit (kan niet direct zeggen hoe het gaat, ik gebruik namelijk nooit Divx films). Als je instellingen kan instellen ergens, laat hem altijd 2pass zijn encoding doen. Het duurt wat langer om uit te rekenen, maar het resultaat is wel een stuk mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dus nero recode niet op de pc staan toch niet op deze met xp , maar per toeval zag ik net in mijn rssfeeds berichten een progje genaamd dvdflick

; en die zou dus srt en de dvd branden maar of ik dit op mijn tv toestel ga zien is iets anders , gelukkig gebruik ik een dvd rw en kan ik ten allen tijde de dvd formateren en opnieuw beginnen met een ander programma als ik die dan kan vinden,'t moet gratis zijn hé .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.