Ga naar inhoud

kan geen verbinding maken met beveiligd netwerk


Relinda

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben ten einde raad, daarom dat ik de vraag hier eens opgooi. Wij hebben fibernet bij Telenet. Ons internet werkt draadloos. 2 desktop en 1 laptop. Internet werkt op elke pc behalve op onze desktop. Verbinding maken met ons vertrouwde netwerk werkt niet meer, we kunnen wel zonder probleem verbinding maken met hotspot. Voordien deed ons internet ook al raar. We zagen dat de snelheid elke 5 seconden varieerde van 7Mbps naar 54 Mbps en tenslotte nog maar 1 Mbps. We hebben een router van telenet en een D-link via USB van Belkin. Onze desktop staat in dezelfde ruimte als waar de andere staat en die werkt ook met een D-link van Belkin. Ik heb bij apparaatbeheer deze Usb getest, en dan kreeg ik de melding dat het apparaat correct werkt. Ik kreeg ergens een melding of de knop van draadloos internet ingeschakeld moest zijn. Bij systeembeheer heb ik dit gechekt en dat is allemaal in orde.

Wat is hier aan de hand? Hopelijk weten jullie meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Relinda,

Welkom op PCH!

Schakel je router/modem gedurende een 30-tal seconden uit. Herstart en beoordeel opnieuw de situatie. Is deze ongewijzigd kan je onderstaande uitvoeren.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Mako,

Alvast bedankt..ben blij dat er zo nog computernerds rondlopen die de analfabeten als ons een beetje verder helpen! ;-)

Ik heb de modem uitgeschakeld zoals je zei maar steeds geen verandering.

Ik heb gedaan wat je vroeg. Dit is het resultaat:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\WINDOWS>ipconfig / all > c:ipconfig.txt

Toegang geweigerd.

C:\WINDOWS>

wat nu?

aangepast door Relinda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Er is iets mis gegaan bij het commando dat je invoerde. De console (zoals dat dan heet) is erg gevoelig aan een juiste schrijfwijze.

C:\WINDOWS>ipconfig / all > c:ipconfig.txt

Dat moet worden:

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Probeer het nu eens opnieuw ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weer hetzelfde:(

Heb ook maar eens alle manieren geprobeerd:

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\WINDOWS>ipconfig / all > c:\ipconfig.txt

Toegang geweigerd.

C:\WINDOWS>ipconfig/all > c:\ipconfig.txt

Toegang geweigerd.

C:\WINDOWS>ipconfig / all > c: \ipconfig.txt

Toegang geweigerd.

C:\WINDOWS>ipconfig / all > c: \ ipconfig.txt

Toegang geweigerd.

C:\WINDOWS>

aangepast door Relinda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Mako,

ondertussen heb ik het probleem gevonden! Blijkbaar was de sleutel fout. Hoi, hoi.

Toch nog ff een vraagske. Heeft het zin dat we fibernet hebben met een draadloze modem en usb-ontvanger? Kunnen we met dit systeem toch 60 Mbits ontvangen, of niet?

Alvast bedankt voor je respons. :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te horen dat je probleem is opgelost :top:!

Bij telenet fibernet heb je theoretisch een maximale download snelheid van zo'n 60Mbps (Bron). Theorie en praktijk zijn echter wel wat verschillend. Wil je de 60Mbps het dichts benaderen dan doe je dat sowieso best met een kabel. Maar, afhankelijk van de sterkte van je draadloos signaal en de adapter kan je ook aardig in de buurt komen met een draadloos systeem.

Wil je weten hoe snel je kan downloaden met de huidige connectie? Doe dan eens een test op Speedtest.

In mijn opzicht heeft het dus zeker zin als je kan surfen met een snelheid die aanvaardbaar is.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.