Ga naar inhoud

laptop start niet op. Vista

polli

Aanbevolen berichten

Heb zitten kijken in andere discusies maar niet direct hetzelfde probleem gevonden als de mijne.

Ik heb laptop, Vista. Op een bepaald moment liep mijn computer vast, ik heb toen, waarschijnlijk verkeerd, hem uitgezet door netstroom en batterij uit tehalen(was me al een keer gelukt en startte normaal op). Bij het opstarten deelt hij me mee, in zwart scherm, dat Windows niet kan opstarten.Er zijn 2 opties , de herstelling of in normale modus. Ik kies voor eerste, windows begint, maar er floept een blauw scherm op met letters die direct verdwijnt en zit ik nu met een zwart scherm met niets op.(tegen beter weten in) heb ik hem weer uitgedaan door netstroom en batterij uit te halen en koos ik voor optie 2 van opstarten methetzelfde resultaat.

Enig oplossing?

dank bij voorbaat

ik heb geen vista op CD staan en de laptop niet gekocht in pc winkel, waardoor ik hem zou moeten opsturen. dus veel rompslop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop ten zeerste dat je je laptop niet volledig gesloopt hebt (batterij eruit halen terwijl het toestel nog aan staat kan je moederbord zwaar beschadigen => laptop in de vuilbak. Dit wordt niet gedekt door garantie), maar ik denk het niet aangezien je nog opties krijgt...

Zorg dat je van ergens een vista OEM DVD kan halen die NIET bij een merkpc zat (dus een losse OEM Verkoop DVD) en probeer vanaf die dvd op te starten, en te installeren met jouw serienummer. Als je nergens zo'n OEM DVD vandaan kan halen (vraag het desnoods aan een pc winkel om die even te lenen), dan zal je een vista licentie moeten gaan kopen om met die DVD de installatie tot een goed einde te kunnen brengen.

Al je data die op het toestel staat zal waarschijnlijk verloren zijn, tenzij je de harde schijf uit het toestel haalt & aan een andere computer hangt om van daaruit je data in te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld naar hulplijn en niet veel geholpen (alt F10 duwen bij opstarten, maar niets geholpen) dus zal hem waarschijnlijk opsturen naar hun (zit nog in garantie), aangezien ik niet aan een vista cd geraakt (of toch eerst dat proberen en dan opsturen). Een vriend heeft wel linux kunen instaleren erop, dus moet zeker een fout zijn bij vista.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opsturen lijkt me inderdaad een goede optie. Vooral omdat u nog garantie heeft.

Wanneer er een ernstige fout optreed in windows verschijnt er een BSOD (een blauw scherm)

Op dit scherm staat vaak te lezen wat de oorzaak is van uw probleem (met een codenummer) en die kunnen we dan opzoeken voor u.

Standaard verdwijnt dat blauw scherm direct en dus vrij vervelend als u die code en beschrijving wenst te noteren.

we gaan dit even uitzetten zodat je kan noteren wat er verschijnt

1. start de pc op en kies F8 voor het bootmenu

2. kies Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

3. normaal zou je nu de melding kunnen noteren

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.