Ga naar inhoud

dvd sata


patrick3

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik heb overlaatst mijn dvd ( ide) vervangen door een DVD writer (SATA).

De cd writer welke niet vervangen is (ook op ide) doet plots niets meer( hij opend maar als ik er een cd insteek blijft deze maar draaien zonder weer te geven wat erop staat).

Deze staat wel nog in de configuratie ( configuratiescherm-sysyteem-hardware) alsook de nieuwe dvd.

Dat mijn oud cd writertje overleden zou zijn ( plots dan wel) kan ik nog aannemen maar ook de nieuwe dvd geeft problemen. Met de nieuwe dvd kan ik wel cd's en dvd's lezen , maar schrijven doet hij niet!

Nu dacht ik dat het aan het toestel zelf lag en ik heb hem dan ook geruild gekregen in de winkel waar ik hem kocht.

Maar het nieuwe toestel doet net hetzelfde.

Ik heb het progje "pc wizard 2008" op men pc staan en hierin vind ik terug dat de dvd NO Write is.....

ik denk aan een instelling bij het sata gedeelde( alhoewel hij wel leest...)

De harde schijf is ook sata en deze doet alles normaal.

Iemand een idee wat er mis loopt?

in elk geval al bedankt om deze vraag door te nemen.

Mvg

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de master / slave settings bekeken? Als je 1 apparaat van de 2 eruit haalt op een IDE kabel moet je bij het andere instellen dat het de single drive is. (dat kan met de jumpertjes die tussen je IDE kabel & je stroommolex zitten. Hoe die moeten staan voor een single drive staat er normaal op).

Wat betreft dat niet willen branden; met welk programma probeer je te branden? Van nero wordt er bij branders vaak een versie meegeleverd die enkel bij dat toestel werkt, en op een ander toestel brandt die niet meer.

Ik zou eens kijken om imgburn te downloaden & daarmee te proberen branden. (The Official ImgBurn Website)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad , ik heb de jumper op de oude cd writer verstoken en geprobeerd, zowel op "master" als op "cs (cable select)" beiden met hetzelfde resultaat.

Ik heb ook net het progje afgehaald (imgburn) met hetzelfde resultaat.

Hij steld de dvd writer voor om te gebruiken , ik steek er een rewriteble in welke "niet" leeg is deze vraagt hij om leeg te maken welk hij ook doet!!

maar tijdens het schrijfproces geeft hij een error en het is dus niet geschreven.

Iemand nog een idee aub

In elk geval bedankt

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Sata harde schijf welke het prima doet.

Ik heb wel gemerkt dat de Sata DVD onder het item (hardware veilig verwijderen) staat tussen de cardreaders???

Ik heb hem daar verwijderd zodat ik hem veilig kon verwijderen maar na heropstart staat hij daar gewoon terug.

Bij apparaat beheer kan ik het toestel wel uitschakelen maar hoe verwijder ik het daar?

Bedankt nogmaals

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.