Ga naar inhoud

Welke externe schijf ??


Aanbevolen berichten

Ik zoek een harde schijf ( extern ) mijn ogen vallen op deze schijven

Seage of Western Digital, het is voor foto - muziek - Offiche bestanden die van zeer belang zijn. :) Welke zouden jullie kiezen??

Of zijn er personen die mijn iets anders of nog beters weten aan te raden TIPS zijn zeker welkom.:)

post-2413-1417703745,4902_thumb.jpg

post-2413-1417703745,5244_thumb.jpg

post-2413-1417703745,5513_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

die met een aluminium behuizing. Dit geleidt de warmte iets beter zodat je schijf wat frisser blijft (WD elements dus)

Zelf werk ik liever met een aparte box kopen (ICI boxes zijn goed) en een aparte behuizing. Als nu je printplaatje in die behuizing om een of andere reden kapot gaat moet je de hele schijf in garantie opsturen => data allemaal kwijt (bijna altijd krijg je ze gewist / een andere schijf terug)

Als je dat tegen komt met een aparte behuizing haal je er even de schijf uit, data overzetten op een andere pc/schijf & je verliest niets aan gegevens.

Dat komt wel wat duurder uit (+- 110€ voor 500 gig), dus je kan evengoed zo'n voorgemaakt product kopen & als er iets aan de behuizing mankeert de schijf eruit halen, je data ergens anders op opslaan & een andere schijf gaan kopen (openen = garantie kwijt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

die met een aluminium behuizing. Dit geleidt de warmte iets beter zodat je schijf wat frisser blijft (WD elements dus)

Zelf werk ik liever met een aparte box kopen (ICI boxes zijn goed) en een aparte behuizing. Als nu je printplaatje in die behuizing om een of andere reden kapot gaat moet je de hele schijf in garantie opsturen => data allemaal kwijt (bijna altijd krijg je ze gewist / een andere schijf terug)

Als je dat tegen komt met een aparte behuizing haal je er even de schijf uit, data overzetten op een andere pc/schijf & je verliest niets aan gegevens.

Dat komt wel wat duurder uit (+- 110€ voor 500 gig), dus je kan evengoed zo'n voorgemaakt product kopen & als er iets aan de behuizing mankeert de schijf eruit halen, je data ergens anders op opslaan & een andere schijf gaan kopen (openen = garantie kwijt)

Zodus als ik jou goed begrijp, koop ik een schijf intern zoals deze in een pc worden ingebouwd en koop de omhulsel apart om hier de schijf te plaatsen. Zodus maken we van interne schijf een externe schijf.:) Ik kan beter te veel vragen dan te weinig he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Daar komt het op neer.

Het enige waar je moet naar kijken is of je

1) een kleine schijf wil die via de USB zelf zijn stroom krijgt (dus geen apparte voedingsadapter). Deze kosten wel veel per gigabyte (en die zou ik toch direct in 1 stuk kopen)

2) een iets grotere schijf die nog een extra voedingsadapter nodig heeft. Deze zijn in grotere formaten te krijgen en kosten véél minder per gigabyte. Vooral bij deze is het interessant om een interne schijf te kopen + een kastje errond = externe schijf.

Hier moet je opletten dat je schijf & je kastje dezelfde interface hebben; ofwel beiden sata ofwel beiden ide (en neem sata, dat gaat je goedkoper uitkomen en het is nieuwer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar komt het op neer.

Het enige waar je moet naar kijken is of je

1) een kleine schijf wil die via de USB zelf zijn stroom krijgt (dus geen apparte voedingsadapter). Deze kosten wel veel per gigabyte (en die zou ik toch direct in 1 stuk kopen)

2) een iets grotere schijf die nog een extra voedingsadapter nodig heeft. Deze zijn in grotere formaten te krijgen en kosten véél minder per gigabyte. Vooral bij deze is het interessant om een interne schijf te kopen + een kastje errond = externe schijf.

Hier moet je opletten dat je schijf & je kastje dezelfde interface hebben; ofwel beiden sata ofwel beiden ide (en neem sata, dat gaat je goedkoper uitkomen en het is nieuwer)

Kan je mijn nog op weg helpen om een samenstelling in elkaar te klutsen, Ik dacht aan een samenstelling van zowat 500 gb en het mag zeker in sata zijn. Ik geef wat gegevens van mijn pc door. :hmmmm:

Intel® Core™2 Duo E8400 Processor (3.0 GHz, 1.333 MHz, 6 MB cache).

Windows Vista™ Home Premium - nl.

4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM 4x1024 MB.

320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 16 MB cache.

16x DVD+/-RW- & 16x DVD-stations.

256 MB HD 2600 XT grafische kaart ATI Radeon.

Geintegreerde Dolby 7.1 audio.

1394 PCI-adapterkaart.

19 in 1 geheugenkaartlezer.

Hopelijk wil je me helpen!!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Aangezien in je openingspost duidelijk alternate herkenbaar is qua sitelayout heb ik ook maar van daar gehaald:

De goedkoopste Sata 500 gigabyteschijf (maakt op zich niet veel uit de welke je neemt, dus als je liever eentje hebt die beter in stock is neem je gewoon een andere)

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Verder nog een degelijke kwaliteit aluminium behuizing erbij (met voeding & usbkabel); dan zou ik uit hun aanbod voor de ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

kiezen (is nog mooi ook).

Totaal komt op een 95€ uit ongeveer, een kleine 15€ duurder dan die WD elements.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien in je openingspost duidelijk alternate herkenbaar is qua sitelayout heb ik ook maar van daar gehaald:

De goedkoopste Sata 500 gigabyteschijf (maakt op zich niet veel uit de welke je neemt, dus als je liever eentje hebt die beter in stock is neem je gewoon een andere)

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Verder nog een degelijke kwaliteit aluminium behuizing erbij (met voeding & usbkabel); dan zou ik uit hun aanbod voor de ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

kiezen (is nog mooi ook).

Totaal komt op een 95€ uit ongeveer, een kleine 15€ duurder dan die WD elements.

Ik ben je zeer dankbaar voor de hulp die wordt aangeboden op deze forum

De samenstelling blijkt zeer netjes te zijn, en ga deze ook aanschaffen.;)

Nu nog een kleine vraag, ik heb meerdere pc in bezit ( ik doe er zowat in eeeeeeen heeeeeerlijke verslaving.

Zou deze samenstelling ook goed zijn voor de andere pc ook een 3 GHz met FSB 1333 MHz. Maar hier mag de externe schijf een pak kleiner zijn maar wel super snel.:)

Sorry voor de lastige vragen, maar zo zijn we bijna rond.:s

post-2413-1417703745,5834_thumb.jpg

post-2413-1417703745,9644_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Een raptor nog wel!

Dat zou ik je echt afraden. Raptors zijn supersnel, maar die behuizingen op USB zijn gewoon stuk voor stuk te traag om die extra snelheid er te kunnen uithalen. Verder zijn de voedingen & de hitteafvoer er niet echt op berekend dat je daar ineens een raptor gaat in steken.

Wat je zou kunnen doen als het sneller moet zijn is via e-sata werken. Is die pc waarop de schijf snel moet zijn een vaste PC?

Anders zou je die schijf van 500 gig kunnen nemen met een andere behuizing die zowel usb als esata ondersteund. Dan heb je de grote schijf voor op je laptop "traag" te werken als een normale externe USB schijf, en op je desktop aansluiten op eSata en dan haal je de maximale snelheid die de schijf aan kan (dan werkt je controller alles af ipv je chip in de behuizing van de harde schijf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een raptor nog wel!

Dat zou ik je echt afraden. Raptors zijn supersnel, maar die behuizingen op USB zijn gewoon stuk voor stuk te traag om die extra snelheid er te kunnen uithalen. Verder zijn de voedingen & de hitteafvoer er niet echt op berekend dat je daar ineens een raptor gaat in steken.

Wat je zou kunnen doen als het sneller moet zijn is via e-sata werken. Is die pc waarop de schijf snel moet zijn een vaste PC?

Anders zou je die schijf van 500 gig kunnen nemen met een andere behuizing die zowel usb als esata ondersteund. Dan heb je de grote schijf voor op je laptop "traag" te werken als een normale externe USB schijf, en op je desktop aansluiten op eSata en dan haal je de maximale snelheid die de schijf aan kan (dan werkt je controller alles af ipv je chip in de behuizing van de harde schijf)

Je hebt volgens mijn gelijk met die behulzing voor de raptor schijf. En kan voor de andere pc beter het zelfde systeem toepassen zoals ik van plan was bij die andere pc. Veel gb voor weinig geld en een zeer behoorlijke HD schijf ( 500 gb ).:)

Bij de harde schijf van samsung spinpoint t166 en zijn behulzing. hoe kan ik daar mijn gegevens overkrijgen. Daar is vermoedelijk geen software bij zeker, messchien een domme vraag.:s of heb ik geen software voor nodig??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

het enige wat je nodig hebt is service pack 2 of hoger op windows XP computers, of gewoon een vista.

Drivers komen daar inderdaad niet bij, maar die heb je dan ook niet nodig. Als je pc nog geen SP2 heeft kan je met XP die schijf misschien wel benaderen, maar erop schrijven kan datacorruptie opleveren omdat je dan nog geen schijven groter dan 128 gig kan gebruiken (en uitlezen gaat belachelijk traag gaan; usb 2.0 is daar nog niet in voege)

Dat is juist het handige eraan; als je je schijf meeneemt naar een (vrij recente) andere computer, dan kan je van daar gewoon aan je gegevens zonder dat dat ook maar iets van problemen oplevert. Om nog eens op de snelheid terug te komen; als je via USB 2.0 werkt ga je rond de 35à40 megabyte per seconde kunnen verzetten; via esata zit je zonder beperking van je schijfbehuizing & dan zit je rond de 55 megabyte/sec (maar er zijn niet zoveel pc's die over esata beschikken, dus op die pc's zou je alsnog via usb moeten aansluiten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.