Ga naar inhoud

[OPGELOST] 2 pc's linken


Aanbevolen berichten

het is niet echt een probleem maar eerder een vraag

hoe kan ik mijn laptop linken met mijn pc om bestanden over te zetten ( het is wat groot voor usb )

ik beschik over een router (D-Link)

en over internet kabels .

ik heb het internet al afgesurft maar vind niet echt hoe het moet kan iemand mooi in stappen zetten hoe dit moet ook hoe de kabels zouden moeten aangesloten worden.

alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

beide pc's een unike naam geven en in dezelfde werkgroep zetten via rechtsklik"deze computer", "eigenschappen"," tabblad computernaam.

als dat gedaan is zal bij netwerklocaties, zoeknaar computers in werkgroepen, beide pc's zien staan.

Zet de bestanden die je wil delen in een bepaalde map. rechtsklik op die map en klik "delen en beveiligen". "van deze map een gedeelde map maken" aanvinken, ok drukken en voila het zou moeten gaan.

pas op, werk je met xp home, dan kan je geen exe en dergelijke delen enkel gegevensbestanden (*.doc, *.jpg, *.xls....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee het lukt echt niet :(

ik heb wat meer uitleg nodig hoor

en als je ee map gedeeld heb hoe kan ik dan met de andere pc die map ophalen ?

Op elke pc staat toch normaalgezien een map met 'gedeelde mappen'? staat ze daar niet in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een voorbeeld:

Op uw computer staat in mijn documenten een Word-document en je wil dit op uw andere computer zetten.

(Zorg wel dat de map "Mijn documenten" gedeeld staat. Dit doe je door rechts te klikken op de map en don op eigenschappen. Ga dan naar tab "Delen". Zet een V bij "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken". Zet eventueel ook het andere Vke aan als je vanaf de 2de computer er aan wil werken. Dan nog even op Toepassen en ok klikken. Het kan zijn dat er een melding komt dat de naam te lang is maar daar moet je je niets van aantrekken.)

Als dit dan gedeeld staat, ga je naar "Deze Computer" en links bij Andere locaties kies je voor "Mijn netwerklocaties". Dan zoeken naar computers in werkgroep. Je ziet dan uw 2 computers. Open nu de andere computer. Dan zie je de mappen en printers die gedeeld zijn.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet toch zeggen, hoewel het idd sneller zal gaan zonder internet, zal het toch ook heel snel gaan, gezien je toch maar een paar meter van elkaar zult verwijdert zitten, als ik MP3's uitwissel met iemand, die hier met zijn laptop naast mijn PC zit, duurt dit amper een paar seconden voor een mp3'tje, maar ja, als je natuurlijk heel veel bestanden over te zetten hebt, ga je idd beter voor kabels.

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een voorbeeld:

Op uw computer staat in mijn documenten een Word-document en je wil dit op uw andere computer zetten.

(Zorg wel dat de map "Mijn documenten" gedeeld staat. Dit doe je door rechts te klikken op de map en don op eigenschappen. Ga dan naar tab "Delen". Zet een V bij "Van deze map een gedeelde netwerkmap maken". Zet eventueel ook het andere Vke aan als je vanaf de 2de computer er aan wil werken. Dan nog even op Toepassen en ok klikken. Het kan zijn dat er een melding komt dat de naam te lang is maar daar moet je je niets van aantrekken.)

Als dit dan gedeeld staat, ga je naar "Deze Computer" en links bij Andere locaties kies je voor "Mijn netwerklocaties". Dan zoeken naar computers in werkgroep. Je ziet dan uw 2 computers. Open nu de andere computer. Dan zie je de mappen en printers die gedeeld zijn.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten!!

ik zie geen 2 pc's

help

kweet niet hoe ik dat moet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.