Ga naar inhoud

[OPGELOST] Welk backup programma


kalalumba

Aanbevolen berichten

Backup-oplossingen die naar internet opsturen zou ik gewoon achterwege laten, aangezine dit momenteel in België gewoon niet haalbaar is wegens

1) de datalimiet

2) de belachelijk lage uploadsnelheden (zelfs al maakte telenet enorm reclame met het verhogen van de limiet; 2x bijna niets is nog steeds bijna niets)

Ik zou je een ander alternatief (gratis) willen aanraden; syncback. Ik heb al van verscheidene mensen die het gebruiken positieve reacties gehoord, en proberen kan nooit kwaad natuurlijk ;)

Syncback is gratis (de SE versie die iets meer kan niet), en is hier te downloaden; 2BrightSparks | Downloads

Aangezien het vrij veel mogelijkheden heeft, zijn er ook handleidingen uitgekomen die zowat de voornaamste zaken aangeven & bespreken. vrij uitgebreide nederlandse (heb ze zelf niet volledig gelezen, aangezien ik geen backups maak) kan je hier vinden;

Back-up maken van uw belangrijke gegevens: wat te doen en hoe dat ook automatisch kan met SyncBack (gratis synchronisatie software).

(ik zou wel geen backup maken op een andere partitie in je computer, als je harde schijf crasht is daarmee ook je backup om zeep, waardoor het nemen van een backup me nogal nutteloos lijkt ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Backup-oplossingen die naar internet opsturen zou ik gewoon achterwege laten, aangezine dit momenteel in België gewoon niet haalbaar is wegens

1) de datalimiet

2) de belachelijk lage uploadsnelheden (zelfs al maakte telenet enorm reclame met het verhogen van de limiet; 2x bijna niets is nog steeds bijna niets)

Ik zou je een ander alternatief (gratis) willen aanraden; syncback. Ik heb al van verscheidene mensen die het gebruiken positieve reacties gehoord, en proberen kan nooit kwaad natuurlijk ;)

Syncback is gratis (de SE versie die iets meer kan niet), en is hier te downloaden; 2BrightSparks | Downloads

Aangezien het vrij veel mogelijkheden heeft, zijn er ook handleidingen uitgekomen die zowat de voornaamste zaken aangeven & bespreken. vrij uitgebreide nederlandse (heb ze zelf niet volledig gelezen, aangezien ik geen backups maak) kan je hier vinden;

Back-up maken van uw belangrijke gegevens: wat te doen en hoe dat ook automatisch kan met SyncBack (gratis synchronisatie software).

(ik zou wel geen backup maken op een andere partitie in je computer, als je harde schijf crasht is daarmee ook je backup om zeep, waardoor het nemen van een backup me nogal nutteloos lijkt ;))

Om even op jou slimme recatie te reageren. ;)

(ik zou wel geen backup maken op een andere partitie in je computer, als je harde schijf crasht is daarmee ook je backup om zeep, waardoor het nemen van een backup me nogal nutteloos lijkt ;))

__________________

Ik heb daar eens over nagedacht, je hebt gelijk. Een externe schijf heb ik zo al niet in bezit en ben ik ook niet van plan om te komen. Het lijkt mijn nog gemakkelijker om mijn belangrijkste mappen zoals mijn muziek, Documenten kan ik opslagen op mijn usb sticks en sd kaarten + branden en heb mijn belangrijkste gegeven meer dan 1 keer, zodus waarom zou ik dus nog back-ups nemen zodat het zo ook gaat. Als er echt een probleem is dan gewoon format. en nadien mijn mappen gewoon terug plaatsen. :);).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je nu niet proberen over te halen maar een externe hardeschijf kan handig zijn.

Back als je gegevens op de hardeschijf op en je belangrijkste op een USB-stick.

Want als je alles op DVD'tjes, SD-kaartjes en USB-stickjes moet gaan kopieren ga je misschien dingen overslagen.

En uiteindelijk ga je evenveel uitgeven aan al die dingen dan aan 1 externe hardeschijf.

Er zijn al redelijk goedkope HD's verkrijgbaar, deze - een maxtor van 500BG- kost 76 euro.

Dat is wel natuurlijk veel geld, maar je moet maar eens uitrekenen, je gaat goedkoper uitkomen.

Maar het is natuurlijk aan jou de keuze.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je nu niet proberen over te halen maar een externe hardeschijf kan handig zijn.

Back als je gegevens op de hardeschijf op en je belangrijkste op een USB-stick.

Want als je alles op DVD'tjes, SD-kaartjes en USB-stickjes moet gaan kopieren ga je misschien dingen overslagen.

En uiteindelijk ga je evenveel uitgeven aan al die dingen dan aan 1 externe hardeschijf.

Er zijn al redelijk goedkope HD's verkrijgbaar, deze - een maxtor van 500BG- kost 76 euro.

Dat is wel natuurlijk veel geld, maar je moet maar eens uitrekenen, je gaat goedkoper uitkomen.

Maar het is natuurlijk aan jou de keuze.

Grtz

Voorlopig back-up ik zo eventjes verder de sd kaartjes heb ik zat met grote volumes, maar inderdaad een externe schijf kan handiger zijn maar 500 GB vindt ik te ruim, minder mag ook. Maar een externe schijf koop ik nog wel, maar een klein mobiel, zeker niet te groot zowat 120 GB zodat ik het mee kan nemen in mijn binnen jas. Alvast bedankt voor de medewerking en de oplossing. ;)

Grtz

Telerke :):):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.