Ga naar inhoud

Draadloze Telenet-modem voldoet niet voor ontvangst


EYES-T

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn dochter gebruikt regelmatig draadloos internet op haar kamer op de 1e verdieping.

Het signaal dat ze krijgt van de modem(gelijkvloers) is zeer zwak of soms tijdelijk zelfs onbestaande.

Haar Laptop is nog geen jaar oud dus ik denk niet dat daar het probleem zit.

Bij het contactcenter van Telenet suggereerden ze om eerst eens de gebruikte kanalen te veranderen.

Ze hebben er meerdere en de nrs. 1,6 en 11 zouden de sterkste zijn. Het gebruikte kanaal was al nr. 6

maar ook het switchen naar 1 en 11 gaf geen verbetering.

Tweede suggestie : gebruik 2 powerline adapters. (die kosten bij Telenet wel eventjes 50 euro 't stuk)

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of kent iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor alle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik op Youtube verschillende filmpjes gevonden hoe je van je modemantenne een richtbare paraboolantenne kan maken,

met gebruik van aluminiumfolie, blijkbaar met erg goede resultaten.

Aangezien de Telenet-modem geen antenne heeft kan ik dit niet toepassen. Maar wat ik wel heb gedaan is : onder de modem(vloer), achter de modem(buitenmuur) en links van de modem(muur van de buren) folie bevestigd maar....geen positief effect te meten..... :thumpdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download eens het programma inSSIDer op de laptop. Met dit programma kan je zien op welk kanaal netwerken actief zijn in uw buurt en je ziet ook de ontvangstkwaliteit.

Daarna kan je dan een kanaal kiezen dat het minst gestoord wordt in uw buurt.

Als er gewapende betonnen welfsels zijn tussen de verdiepen dan wordt het signaal wel erg verzwakt en kunnen powerline adapter van telenet of gewoon uit een winkel een oplossing brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.