Ga naar inhoud

[OPGELOST] Vista verwijderen


Daow

Aanbevolen berichten

Ik zou graag Vista verwijderen om XP terug te installeren maar dit lukt niet omdat Vista dit waarschijnlijk blokkeert. Wanneer ik de cd met de XP (SP2) in de cd speler steek en de pc opstart komt zelfs de set-up van XP niet te voorschijn. Nochtans staat in de opstart configuratie de cd speler als tweede optie aangezet (de eerste is een USB poort, standaard voor Vista of deze pc?) Wanneer Vista actief is en de XP cd wordt in de speler gestoken dan start de set-up op maar na aanklikken "Install XP" gebeurt er verder niets meer (waarschijnlijk omdat Vista dit blokkeert dus?).

Heeft iemand al hier ervaring mee?

bedankt ,

Daow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de cd speler op de eerste plaats te hebben gezet lukte het in eerste instantie om de XP set-up op te starten. Tijdens deze procedure gebeurde er al iets vreemd, er werden 2 schijven erkend, een C en een E schijf. De eerste was slechts 20 Gb groot terwijl deze normaal 117 Gb moest zijn (totale grote 160 maar verdeeld met C en D partitie maar deze laatste werd niet weergegeven) en de E , maar dit was van een externe harde schijf die nog verbonden lag. Ik heb toen volgens de procedure de C schijf verwijderd en toen terug aangemaakt met dezelfde waarde als voorgesteld door de set-up (20Gb). Na het formateren en het plaatsen van bestanden door de set-up op de C-schijf moest de computer terug opgestart worden (automatisch). Gezien op dat ogenblik de XP cd nog in de lezer zat is de set-up procedure terug bij het begin herbegonnen. Ik heb toen later ook een set-up procedure uitgevoerd waarop ik de XP cd verwijderd heb op het ogenblik dat de pc heropgestart werd maar dit liep ook verkeerd af, na een tijdje werd gewoon Vista terug opgestart. Na enkele set-up pogingen kom ik uiteindelijk tot het resultaat dat in de huidige situatie er tijdens de set-up procedure er een onbekende schijf gedetecteerd wordt. Er is totaal geen sprake meer van een C-schijf, de enige opties die er mogelijk zijn, zijn "installeren", "partitie verwijderen" of "afsluiten". Kan dit nog opgelost worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal als je met Vista kan werken, kan je ook met XP en oudere versie's werken. Het kan zijn dat bij de setup fouten komen, omdat je een nieuwere versie van windows hebt. Je moet eens bij youtube eens zoeken naar vista downgrade daar zal je wel vinden hoe je het moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar men mij verteld heeft zou iets te maken kunnen hebben met bepaalde drivers die mijn sata harde schijf niet erkennen of ondersteunen waardoor de setup niet correct verloopt en ook van de verkeerde meldingen gaf (20Gb partitie ipv 120Gb). Een oplossing zou kunnen zijn om de juiste drivers (welke overigens op de D-partitie staan onder een XP map) te kunnen intergreren in de setup van XP (practisch dus samen te branden op 1 cd). Of dit allemaal wel klopt weet ik dus niet;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.