Ga naar inhoud

[OPGELOST] info


grenadier

Aanbevolen berichten

beste

ik vraag julie welke cd ik best gebruik voor foto ,data , enzovoort op te schyven,

ik gebruik nu dvd plus rw , maar heb nog andere maar lukt niet met deze cd -rw cd

zo hopelijk winden julie iets ofwel is mijn cd schijver kapot ,normaal ging hy voor alle cd . ik werk met windouw home

mvg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het beste zijn gold label tayo yuden disks, maar die zijn duur en moeilijk te vinden. Helaas voor foto's is dat wel de beste optie, aangezien gewone cd's na een tijdje hun data beginnen verliezen (gekend als cdrot), zeker als je naar die goedkope huismerken van de meeste ketens gaat, daar kan je na een jaar of 5 al dataverlies op tegenkomen, iets wat je bij gold label's bijna niet hebt (en dan gaat het niet om de label zelf die goudkleurig is; als je de cd omdraait moet de kant waar de data op staat echt goudkleurig zijn ipv de veelgebruikte zilveren cd'tjes die je tegenkomt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even gekeken, en de meeste webwinkels hebben zelfs de gold layer's niet meer binnen, dus de kans dat je die in een gewone winkel vindt is zowat 0.

Anders zijn deze schijfjes nog een zéér goede 2de keuze;

CD-R 74min Kodak gold layer (voor optimale houdbaarheid)

2€ per CD (+ belgische belasting, dus bijna 3€) is wel véél, maar dat zijn schijfjes die de data ook lang gaan behouden, en waar je geen "gaatjes" in krijgt. Als ik vb naar mijn DataRight cd's kijk van de jaren 2000, dan zitten daar al overal gaatjes in de datalaag (waar je dus gewoon door kijkt), iets wat ik met die schijfjes niet heb (op geen enkel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal kunnen alle DVD spelers zowel CD's als DVD's lezen, dus alle schijfjes zijn geschikt voor op TV afgespeeld te worden.

1x a 6x lijkt me inderdaad herschrijfbaar. Staat er CD-r of CD-rw op? Indien RW zijn het herschrijfbare schijfjes (re writeable), indien R zijn ze maar 1x te beschrijven (recordable)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Masters

er staat CD-r ,ik vermoet dat deze herschijfbaar, zijn maar maar volgels u niet ja ik weet niet zoveel af van op pc gebied .gelukig hier dit forum gevonden ,en door een bepaalde ziektig durf ik wel eens foutjes schijven nu ,zal een zien waar ik die kan vinden en hou u op de hoogtig

Mvg Grenadier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.