Ga naar inhoud

AMD R9 280X driver probleem?


pol210

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een raar probleem met mijn AMD R9 280x, wanneer ik mijn PC opstart ligt de temperatuur rond 30/40 graden celcius (idle). Terwijl ik een spel speel liggen de temperaturen rond de 60/65 graden, wat niet slecht is. Wat me opgevallen is dat na het spelen mijn idle-temps nog steeds in de 60 graden celcius blijven hangen. Het stoort me dus dat mijn GPU dus constant belast is en hoge temperaturen blijft houden terwijl er niets van games of apps gedraait wordt. 

 

Wat kan het probleem zijn? Heeft iemand ervaring met dit soort problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil erbij toevoegen dat de GPU-klok ongeveer 1100MHz / 1500MHz is wanneer ik game. Wanneer ik mijn PC normaal opstart hangt de GPU-klok rond de 300MHz, perfect voor idle. Maar na het spelen van een game of een zware applicatie te hebben gebruikt verlaagd de CPU zijn klok-snelheid niet meer en blijft de temperatuur dus hoog. 

 

Wat is een mogelijke oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ondertussen al zelf opgelost, de schuld lag bij een process genoemt 'mdm.exe.'; een soort debug. 

 

Volg deze stappen als je een gelijkaardig probleem hebt met 'mdm.exe'. Na het oplossen zal je grafische kaart terug normaal reageren en zal het niet langer constant in stress-mode blijven.

 

https://support.microsoft.com/en-us/kb/321410

aangepast door pol210
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.