Ga naar inhoud

Acer 5315 VistaCrash


Gast DeJohnnie

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Acer aspire 5315, half jaar oud en gecrashed met Vista. De laptop is van een vriendin van mij en ze wil graag XP erop hebben.

Dus ik de boot omgezet en een xp schijfje erin gestoken, laptop gaat lekker tekeer en dan zegt Setup "kan geen vaste schijf stations vinden"...

Ik heb al wat gegoogeld en hier en daar wat forums doorgespit, maar 1. ik snap er niks van en 2. de meeste berichten zijn vrij oud. Aangezien de laptop lang niet zo oud is, dacht ik, ik vraag het toch maar.

Vervolgens heb ik al geprobeerd om de SATA-mode om te zetten en dat werkte niet. Wat mij wel opviel is dat bij BIOSinfo er geen HDD modelname/serial nr is geinstalleerd? of het van belang is, weet ik niet.

De schijf staat op IDE 0

Verder heb ik nog niks gedaan en hoop dat er iemand is die er wat van snapt. Ik weet wel wat van computers, maar SATA, drivers en 'de laptop' is een nieuwe ervaringxD

FYI : er zit geen floppy-drive op, heb m ook niet, floppy emuleren oid heb ik nog nooit gedaan en heb alleen een mobiel met massa-opslag functie via usb.

ik heb een XPpro SP3 met updates t/m dec.

Als ik iets ben vergeten, let me know.... Ik hoop dat iemand mij kan helpen:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

EdiT : Vista-dvd erin geschoven, deze herkent ie wel. Alleen is de Stuurprogramma-lijst leeg? en zonder dat kan ik zelf Vista er niet opzetten??? ik word wel een beetje radeloos hiervan, dus als er iets is om weer Vista te kunnen installeren... dan hoor ik het graaaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja xp gaat er niet op

laptop is gemaakt voor alleen die dvd een andere gaat er niet op werken

is een beveiliging voor kopieren tegen te gaan

normaal steek je die dvd erin doe je gwn een herstel door de stappen te volgen

maar heb je de laptop geformateerd ?

dat is en probleempje denk ik want die drivers en om een herstel te doen staat er ook allemaal op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee... dat is duidelijk.

Het enige wat ik dus niet kan vinden zijn de drivers/stuurprogramma's om Vista te kunnen installeren (zie EdiT)

Als er iemand weet waar en WELKE ik daarvoor nodig heb, dan kan ik die Vista erop knallen en dan weet ik het wel weer. Maar dit heb ik nog nooit gehad.

@ Knightgangsta: Niet geformatteerd, zoals in mn 1ste bericht, Vista is gecrashed en verder heb ik nog niks kunnen doen. Herstel werkt niet (ook nietAcer's optie Alt+F10 bij opstart) want volgens t systeem is er niks om te herstellen???

Als jij t begrijpt, dan snap ik het....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, dat gaat niet werken als de laptop niet eens een schijf kan vinden/draaien.

Het enige wat k ontdekt heb is.... Vista-schijf ging nu een stapje verder. Tot het venster van Windows komt " Waar wilt u windows installeren" en die lijst is nog steeds leeg.

Kan niet formatteren dus omdattie niks heeft om te formatteren...

Wat ik, denk ik, nodig heb is 'HET stuurprogramma voor toegang van de HD'

En als er uberhaupt een schijf was, dan kon ik 1. Een OS installeren 2. de schijf formatteren en 3. de HerstelFunctie van Acer gebruiken... Correct me if I'm wrong?

En geen van die werkt, ook al geprobeerd XP t/m dec erop te zetten, die geeft ook aan dat er geen vaste schijfstations worden gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.