Ga naar inhoud

harde schijf voor laptop installeren


lorre07

Aanbevolen berichten

Beste,

 

ik ben lorenzo en heb een milde kennis van pc´s/laptop.

 

mijn vriendin haar laptop heeft is een paar dagen geleden gecrashed (HDD)

deze kreeg bij het opstarten de volgende foutcode : 0xc0000185

ik had dit al eens eerder gehad op een andere laptop en hier was de HDD van gecrashed

 

nu heb ik een nieuwe HDD gekocht

het probleem zit hem nu in het volgende : de cd lezer van de laptop werkt niet , en staat ook niet in het boot menu

en als ik in de bios kijk dan is er geen mogelijkheid om de laptop via usb of cd lezer te booten ( al geprobeerd )

met de nieuwe HDD start de laptop direct op met bios scherm

 

nu was mijn vraag of er iemand een oplossing heeft ?

 

alvast bedankt

groeten lorenzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom op ons forum. :welkom:

 

3 uren geleden, lorre07 zei:

nu heb ik een nieuwe HDD gekocht

Misschien ben je hier wel iets te vlug mee geweest. Die foutcode staat niet altijd voor een kapotte hdd. Misschien is enkel het bootrecord beschadigd.

 

3 uren geleden, lorre07 zei:

als ik in de bios kijk dan is er geen mogelijkheid om de laptop via usb of cd lezer te booten ( al geprobeerd )

Die mogelijkheid is er zonder twijfel wel hoor.

 

Geef ons eens het merk en modelnummer van de laptop.

 

En wat levert F8 op bij het opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo droske,

 

dank u voor de reactie

 

het is een medion akoya

model: E6416

 

de reden dat ik dacht dat het de HDD was is omdat als ik deze aan mijn pc heb gekoppeld

bij de schijf manager vond ik de de HDD niet terug en andere HDDs die ik aansluit krijg ik wel te zien

 

F8 bij het opstarten heeft even wat langer een zwart scherm , maar gaat daarna terug in automatisch herstel met dezelfde foutcode

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, lorre07 zei:

de reden dat ik dacht dat het de HDD was is omdat als ik deze aan mijn pc heb gekoppeld

bij de schijf manager vond ik de de HDD niet terug en andere HDDs die ik aansluit krijg ik wel te zien

Dat is al een heel ander verhaal.

 

Geef eens het Art. of MSN nummer van die Medion. Dat vind je op het label dat onderaan op de laptop zit. Het is een nummer met 8 cijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo droske,

 

na nader onderzoek lijk ik toch de harde schijf te kunnen zien in de disk manager

had de verkeerde kabel gebruikt

 

bij mijn pc staat er nu recover(E:)

en local disk (G:) maar die is leeg

aangepast door lorre07
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle partities kunt benaderen dan steek je die "oude" harde schijf al maar terug in die laptop. Over een klein uurtje kom ik hier terug met een advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen spijtig genoeg niet

staan wel een hoop foto's op die mijn vriendin nog zou willen houden.

 

ik was van plan om te kijken ofdat het mogelijk was om de foto's nog van de harde schijf te kunnen halen en of dit door iemand te laten doen die er verstand van heeft

 

een backup cd was niet aanwezig bij de aankoop ( nieuw) blijkbaar doen ze dit niet meer

en ik ben ook niet zo slim geweest om dit te doen

 

daarom dat ik nu aan het kijken was om gewoon een nieuwe harde schijf te plaatsen en windows 7 op te zetten.

maar omwille van het niet vinden van de boot via usb zit ik wat vast

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.