Ga naar inhoud

Upgrage hardware computer , Ram geheugen en Controller ( CPU )


Aanbevolen berichten

Geachte,

Ik zou mij oude (overjarige ) computer iets willen oppeppen omdat hij regelmatig vast hangt en traag werkt.

Hiervoor heb ik een speciaal programma ( Crucial.com ) laten lopen om te zien wat er precies inzit.

Deze geeft aan dat er momenteel 1 GB harde schijf zit en 512 MB Ram DDR PC2-5200 geheugen ( 2 slots ) en er nog 2 slots vrij zijn om eventueel 1 à 2 GB bij te steken.

Verdere gegevens zijn:

System Manufacturer: INTELR

System Model: AWRDACPI

Motherboard Manufacturer: http://www.abit.com.tw/

Motherboard Model: AL8/AL8-V(LakePort-P)

Graag zou ik ook willen weten of de Controller ( CPU ) op mijn huidig moederbord : AL8/AL8-V(LakePort-P) , vervangen of veranderd kan worden door bijvoorbeeld een ander occasie moederbord of occasie controller te installeren, zonder dat er onnodige onverantwoorde kosten gedaan moeten worden ?

Mijn vraag is nu waar of op welke zoekertjes site ik zoiets goedkoop kan vinden, en waar ik naar moeten kijken ( benaming of type ) om de juiste RAM module en Controller ( CPU) te hebben want ik ben niet ter zake kundig.

Graag uw advies

Mvgr.

Herman Waeyen 26/03/2014

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.