Ga naar inhoud

Windows has detected a hard drive problem.


Lightning

Aanbevolen berichten

Zoals de titel zegt : Windows has detected a hard drive problem.

Het gebeurde toen mijn pc opeens uitviel, maar dat was omdat de voeding er niet goed in zat. Ik restartte mijn pc en opeens kwam m'n BIOS in beeld en daarin stond dat m'n Sata Port 3 *BAD* was ofz.

Daaronder stond "Press F1 to resume" , dus ik drukte natuurlijk op F1, Windows startte normaal op totdat ik opeens een bericht kreeg van : Windows has detected a hard drive problem.

Ik kon kiezen om het bericht te negeren of om een back-up te maken.

Dus ik het bericht negeren, komt het weer na 5-10 minuten.

Ik beetje rondzoeken op Google en kijken wat het eigenlijk is, het kan een virus zijn wat die bericht veroorzaakt, maar het kan ook zijn dat m'n harde schijf z'n einde bereikt.

Ik heb gescanned op virussen, had er rond de 30 geloof ik dus dacht dat het daaraan lag. Restart pc weer en krijg weer hetzelfde. Ik heb gekeken bij HDTune en er stond bij Health dat m'n "Reallocated Sector Count" rood aangaf en dat de status Bad is. Voor de rest was alles gewoon goed.

Nu is de vraag : Moet ik me zorgen maken? Moet ik een nieuwe harde schijf kopen?

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

Ik kan de pc voor de rest gewoon goed gebruiken, dus I don't know.

Zou een eventuele BIOS update van toepassing zijn?

Help zou erg gewaardeerd zijn!

Lightning.

aangepast door Lightning
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.