Ga naar inhoud

Computer start vanzelf op uit slaapstand


kwakie86

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb op mijn slaapkamer een 32 bit vista computer. Ik heb hierin een TV kaart waarmee ik via media center tv kijk. Als ik ga slapen, zet ik de computer in de slaapstand via een afstandsbediening.

Nu wordt ik 's nachts vaak wakker als de computer uit zichzelf ineens weer opstart. Ik heb op internet gezocht wat de oorzaak zou kunnen zijn, en zit nu in mijn logboeken te kijken. Hier zie ik bij de systeemgebeurtenissen staan dat de computer in slaapstand is gezet, en het volgende bericht(enkele uren later) is:

Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 1 van bron F-Secure Gatekeeper niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.

Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.

De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:

\Device\HarddiskVolume2\Win...hnetcfg.dll

Kan het opgegeven brontype niet vinden in het kopiebestand

Hoe kan het dat F-secure de computer uit de slaapstand (kan halen/)haalt? Ik kan nergens instellingen vinden die op tijd gebaseerd zijn.

Bij de logboeken van de toepassingen staat op/rond dezelfde tijd(iig zelfde minuut):

1 2009-07-13 10:55:51+02:00 pc_van_wietse SYSTEM F-Secure Anti-Virus

Scanning of \DEVICE\HARDDISKVOLUME2\WINDOWS\SYSTEM32\HNETCFG.DLL was aborted due to exceeded scanning time limit. The file may be in use or reading it was too slow (e.g. network connection was under stress).

Kan iemand mij hierbij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak ligt bij jouw tv kaart.

Oplossing:

Sluit je computer volledig af en ontkoppel alle kabels.

Open de kast van je computer en haal je tv kaart eruit.

in 8 op de 10 gevallen heb je er een jumper opzitten.

Verplaats deze jumper

Zo ziet een jumer er ongeveer eruit:

cmos.jpg

Start je computer nog op?

Kijk dan eens in je bios bij power power management

202023_AFBEELDING_2.JPG

en zet alles op disable

Start de computer nog altijd opnieuw op?

klik start en typ: SERVICE , scroll naar beneden en zoekt naar:

Windows Media Center Service Launcher en schakel deze uit

(rechts klikken, eigenschappen, opstartype, uitschakelen)

Nog steeds het probleem?

Windows Media Center Receiver-service ook uitschakelen let op, als je deze uitschakeld heb je geen tv meer in de windows media center.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.