Ga naar inhoud

nieuwe configuratie pc(overschakelen nr telenet


Gast koenlem

Aanbevolen berichten

beste,eerst en vooral ook mn beste wensen aan alle forum gebruikers!!:santaclaus:

mn vraag; ik schakel over op 10jan nr telenet

men komt dus mn PC ook opnieuw configureren+draadloze router installeren ed. 1)

BLIJVEN MN PROGRAMMAS EN AL WAT ER NU OP MN PC STAAT HIERMEE BEHOUDEN OF MOET ALLES OPNIEUW GEINSTALLEERD WORDEN,,??

waar moet ik precies op letten of technieker over inlichten??

2)weet ook niet of ik van t moment dat nieuw e mail adres is aangemaakt of ik mn adressenbestand nog (tijdelijk)kan verwittigen via oud e mail adres aangaande de wijziging van men adres

3) IK HEB OOK NOG NOOIT EEN BACK UP GEMAAKT VAN MN GEGEVENS

HOE KAN IK DAT OP DE EENVOUDIGSTE MANIER DOEN?(heb GEEN externe harde schijf)

alvast bedankt :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij ook mijn beste wensen voor alle forum gebruikers :)

normaal gezien blijven alle programma's staan als je overschakelt naar telenet zelfs met een draadloze router, eveneens kan je u oude email ook nog gebruiken zelfs al heb je een email van telenet (heb erzelf 3 mailaccounts)

voor een backup te maken is er normaal gezien ergens een functie waar je een bootcd kan maken, dit is denk ik de simpelste manier om het te doen

hopelijk heeft dit je een beetje kunnen helpen

mvg

the_undertaker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef misschien wat uitgebreider antwoord op uw vragen:

1. Zoals the-undertaker reeds vermelde, er gaat niks van uw pc van documenten of programma's verloren. De technieker zal enkel uw internet en netwerk instellingen opnieuw instellen. Dus geen paniek, uw pc wordt zeker niet gewist.

Ook zal de technieker mogelijk uw e-mailprogramma opnieuw instellen zodat uw emails binnenkomen. Vertel hem alvast wel dat je graag je contactpersonen en emails behoud maar ook dit is zeker geen probleem, daar moet hij zelfs niks aan wijzigen.

2. Uw adresboek in uw mailprogramma wordt niet gewist dus u hebt nog iedereen zijn/haar mailadres. Daar je overschakelt naar Telenet zal je van dat moment geen mails kunnen versturen met je oud adres. (dit is normaal zo denk ik)

Wat ik aanraad: wanneer je nieuw adres van Telenet in orde is stuur je gewoon naar gans je adresboek dat je emailadres gewijzigd is en dat je oude niet meer bereikbaar is. Das de simpelste manier denk ik

3. Een backup makan van je gevevens is eigenlijk gewoon een kopie maken van je documenten. Waarschijnlijk hebt u wel een programma waar u cd's mee brandt. (vb Nero) In dat programma kan je een data-cd maken waarop je al je documenten plaatst. zo heb je die als backup natuurlijk.

Ook kan je werken met een USB-geheugen stick. het voordeel van dit is dat je hierop je bestanden kan bewerken ook en gewoon werkt als een extra schijf op je pc. En zo duur zijn die ook niet meer. Voor een goede 15 euro heb je al aardig wat ruimte.

Iemand die nog iets wenst aan te vullen hierbij plaats maar een berichtje

Met vriendelijke groeten

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. Uw adresboek in uw mailprogramma wordt niet gewist dus u hebt nog iedereen zijn/haar mailadres. Daar je overschakelt naar Telenet zal je van dat moment geen mails kunnen versturen met je oud adres. (dit is normaal zo denk ik)

ff nog een berichtje plaatsen over u mailprogramma :)

je kan deze nog wel gebruiken (bv. hotmail,gmail...) dan hoef je zelfs dat mail account van telenet niet te gebruiken, dus hoef je niks van adressen over te plaatsen of iemand te verwittigen, dus kan je rustig verder mailen :)

mvg

the_undertaker

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt, Karel en undertaker vr jullie tips

zal het merken 10 jan als technieker langskomt??

heb ook ineens digitale tv bijgenomen in promo pack

met digicorder

hebben jullie daar mss ervaring mee?? hopelijk werkt dit degelijk en is kwaliteit zo goed als ze beweren(reclame)

werking vd digicorder moeten ze mij ook uitleggen want ben er nog niks mee vertrouwd:s

GELUKKIG NIEUWJAAR alvast en nog is bedankt :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.