Ga naar inhoud

PCU te hoog?


Jules

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb het volgend probleem: Wanneer mijn pc opgestart is gaat na een zekere tijd soms alles met vertraging (weergave muziek, bewegingen van muis, schrijven van tekst enz..). Nu blijkt dat het PCU gebruik regelmatig tot 100% stijgt; het basispercentage ligt in vergelijk met andere pc's hier in huis ook merkelijk hoger (40-50%).

Kan iemand mij hierbij raad geven?

PS: ik ben maar een leek, dus liefst eenvoudig houden als het enigzins kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hoge cpu verbruik kan aan meerdere dingen liggen, natuurlijk welke programma's je op dit moment aan het gebruiken bent, maar het ligt natuurlijk ook heel erg aan de cpu zelf, is het al een oude, of een wat nieuwere, en welk besturing systeem word er gebruikt?

graag zouden we de volgende dingen weten om een accuraat antwoord te kunnen geven.

-welke cpu heeft u in deze pc zitten en hoeveel werkgeheugen? (druk tegelijkop de windows toets(dat vlaggetje) en de pauze toets)

-welk besturing systeem gebruikt u? (windows xp, vista, windows 7, of een andere)

-valt het op dat als er een bepaalde applicatie gebruikt word dit probleem optreed, of is het in zijn algemeenheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Hierbij de gevraagde gegevens:

Processor:Intel® Pentium® Dual CPU T2390 @ 1.86 GHz 1.87 GHz

Geheugen (RAM) : 3 GB

Type computet: 32 bits besturingssysteem

Ik heb nog niet gemerkt dat het pieken afhankelijk is van bepaalde applicaties.

Heb zelfs gezien dat het CPU 50% was terwijl bij alle applicaties '00' werd aangegeven. Het veel met de muis bewegen doet wel ook pieken.

Hopelijk heb je er nu al wat zicht op; alvast bedankt

Jules

---------- Post toegevoegd om 17:56 ---------- Vorige post was om 17:53 ----------

Vergeten te melden dat het systeem op Vista werkt.

Jules

Link naar reactie
Delen op andere sites