Ga naar inhoud

Probleem met windows dvd-maker


Josken

Aanbevolen berichten

Beste mevrouw, beste meneer

Wanneer ik wat videofragmenten en wat foto's op Windows Movie Maker invoer (film van 45 min) en deze film wil publiceren dan wordt het project gesloten en gaat het programma automatisch naar WINDOWS DVD-maker om de film te branden op mijn DVD-brander. Na 14,9% gebrand ? te hebben geeft de computer een 'ONBEKENDE FOUT' aan en stopt met branden ? Wanneer ik de film opsplits in drie delen van elk 15 minuten dan kan ik de drie afzonderlijke delen wel branden op drie afzonderlijke DVD (deel I op DVD 1, deel II en DVD II enz).

Ik heb vroeger een film gebrand van 1 uur en 05 min zonder probleem en nu lukt het niet meer. Heb alles van mijn computer gehaald en Windows Vista hergeïnstalleerd zonder succes.

Ik ben zowat ten einde raad, kan iemand mij helpen ?

Josken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Yannick

Bedankt voor uw snelle reactie. Wanneer ik mijn filmfragmenten, foto's en muziek invoer in Windows Movie Maker dan wordt er een PROJECT gemaakt en opgeslagen. Dit project is echter geen film die kan gebrand worden op DVD zonder dat deze door de DVD-maker getransformeerd wordt tot, om het wat oneerbiedig te zeggen, brandbaar materiaal. Ik meen dat Nero mijn Project niet kan omzetten in een gepubliceerde film.

Josken

Link naar reactie
Delen op andere sites

he verdorie, ellendige windows movie maker.. haha

is dit wel normaal te exporteren naar de harde schijf als een film bestand?

maar dan zonder direct te branden?

dit lijkt mij ook moeten te kunnen.. weet alleen niet waar dat zit, ben totaal niet bekend met het programma namelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Yannick

De film publiceren op harde schijf met mijn Windows DVD-maker gaat al evenmin. Ook hier krijg ik het hetzelfde foutbericht. Indien ik de film kon opslaan op de HD dan zou Nero inderdaad een oplossing geweest zijn.

Bedankt voor het helpen zoeken naar een oplossing.

Josken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karel

Dank u wel voor de interesse in mijn probleem.

Ik heb hier nog Nero Express V5... van op mijn XP liggen. Ik veronderstel dat deze versie ontoereikend is voor Vista. Ondertussen heb ik eens gegoogeld 'Vista, DVD-maker, problems' en 'Vista, WMM, problems' en vastgesteld dat er honderden personen zijn met hetzelfde probleem of zeer gelijkaardige problemen.

Er worden allerlei 'mogelijkse' oplossingen aangeboden zoals - uitbreiden van geheugen, - verwijderen van alle software die maar ook iets te maken zou hebben met film - Codecs downloaden en Codecs verwijderen - herinstalleren van Vista met volledige herformateren van de harde schijf tot zelf iemand die oppert om Windows te ruilen vvoor een Mac. (ik ben er een nachtje mee zoet geweest).

1/ Kan men als persoon of als afgevaardigde van een forum geen contact zoeken met Microsoft ?

Enfin, het eerste doel blijft om mijn film gebrand te krijgen in één stuk.

Het tweede doel is proberen om Vista te laten werken waarvoor het werd aangeschaft.

2/ Als ik nu de nieuwe versie (Vista) van Nero aanschaf, kan ik dan het project, aangemaakt in WMM importeren om dat dan te laten branden op DVD. Het project aanmaken in WMM heeft weken arbeid gevraagd en voorlopig is het mijn bedoeling niet om het project te hermaken in een ander programma.

Met oprechte dank,

Josken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Josken,

Inderdaad, dit probleem is zo algemeen dat je een weekje door kan gaan met lezen alleen. We hebben het hier ook al enkele malen gehad en het is erg moeilijk aangezien de foutmelding zo vaag is.

Nu even een vraagje terzijde, hebt u reeds uw Vista geupdate naar SP 1 ?

Dit geeft Microsoft als eerste suggestie aangezien er enkele fixes is verwerkt zijn.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karel

Nogmaals dank voor uw interesse.

Ik vermoed dat het probleem juist ontstaan is na het downloaden van SP1 van Vista (er is zeker een verband in de tijd, of er werkelijk een causaal verband is tussen deze twee gebeurtenissen kan ik niet aantonen. In ieder geval, na het herinstalleren van Vista (C:\) met een backup aangemaakt onmiddelijk na de eerste installatie en zonder ook maar één update (ook SP1 niet) lukte het niet meer om meer dan 15% te branden van mijn film. Mijn computerleverancier beweert dat er foute stukjes videomateriaal in mijn project steken of foute foto's. Ik kan dat moeilijk geloven omdat ALLE materiaal gebrand kan worden in drie delen.

Met veel plezier zal ik morgen de tweede optie proberen. Ik zal U zeker het resulaaat meedelen. Zal ondertussen SP1opnieuw downloaden.

Mijn oprechte dank

Josken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.