Ga naar inhoud

vista downgrade naar xp (klein probleempje)


fristi_DJ

Aanbevolen berichten

hallo allen, ik heb weer een probleempje met mijn pc, weliswaar niet zo erg.

ik heb een hp pavilion m8050 desktop die ik aangekocht heb met vista standaard erop. nu heb ik vistra eraf gesmeten, aangezien ik grote tegenstander ben van vista. pc is nu veel sneller. nu heb ik wel een klein probleempje, ik vind vele drivers niet terug zoals multimediacontroller,pci device en usb controller.

hoe pak ik het aan om aan deze beestjes te geraken?

vriendelijk groet, dj fristi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
hoe je vista kan deinstalleren ik namelijk altijd een blauwscherm wat ik heb gelezen in deze rubriek om de bios te veranderen kan ik niet vinden

je stopt gewoon de cd van windows XP in je cd-rom drive,

hij zal dan tijdens opstarten een melding geven: druk op een toets om de pc van de cd op te laten starten.

druk dan gewoon op een toets en hij zal opstarten via de cd.

volg de aanwijzingen. verwijder de huidige partitie (waar vista op staat) en maak een nieuwe (ik dacht door op de 'C' te drukken) en druk dan op volgende of installeren.

nu wordt gevraagd om de harde schijf te formatteren net NTFS of FAT32

kies hier NTFS (snel) en laat de pc zijn werk doen. je zal daarna nog wat meldingen krijgen die je moet accepteren en tijdens de installatie ook nog wat vragen.

nu wordt windows XP geinstalleerd, installeer alle drivers (zoals videokaart, moederboard, geluidsdrivers, e.d.)

en nu heb je XP in plaats van VISTA. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lukt niet heb ik al verschillende keren geprobeert telkens ik aan het einde van de installetie kom en hij terug moet opstarten om de eerste keer xp te zien krijg ik blauwe scherm ik krijg ook niet het scherm om te formateren ik heb zelfs een aparte partitie gemaakt het zal zeker voor een andere keer zijn u bent vriendelijk bedankt om mij te willen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is nog een andere manier om te formatteren:

stop de cd van XP in de cd-rom drive, en laat de computer opstarten met de cd.

laat hem even bezig, en je krijgt na een tijdje onder in beeld een paar sneltoetsen met een woord erachter wat die sneltoets doet.

als het goed is staat daar ook repareren tussen (door op de R te drukken).

druk dan gewoon op de 'R' en er verschijnt een zwart scherm. (dit is goed)

typ dan in format C:\

nu zal hij vragen of je zeker weet de C:\ schijf te formatteren. druk op de 'Y' (Yes).

nu zal hij de schijf formatteren, dit zal enige tijd duren omdat hij een "harde" format doet.

na het formateren (dit wordt ook weer vermeld) typ je 'exit' in om af te sluiten. (werkt dit niet, gewoon even de reset knop indrukken)

nu moet je hetzelfde doen als wat er staat in mijn berichtje hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.