Ga naar inhoud

Vraagje µ, Wat doen na een Schone windows Xp installatie


Jordy1471

Aanbevolen berichten

Wat moet je eigenlijk nog installeren na een schone Windows Xp Installatie , heb de service pack 2 en 3 Al geïnstalleerd en een virusscanner , maar wat komt er nog bij kijken? Moet ik nog drivers of zo installeren.

Want ik kan geen spelletjes meer spelen?

Edit: Ik had De windows geïnstalleerd met een recovery-disc( Ik denk dat ik de verkeerde windows geinstalleerd heb, Ik denk dat dat die van mijn moeder is)

EN heb zojuist wat gesurft en op een site stond iets over DxDiag

Ging toen op DxDiag , maar die herkende geen videokaart en Geluidskaart. Hij zei dat ik een stuurprogramma moest installeren voor de hardware . Toen keek ik bij Everest , bleek dat die mijn moederbord geluid en videokaart niet herkende.

Heb wel zo'n Cd van application and support(hier staan een paar drivers op maar niet die die ik nodig heb) disc bij me computer gekregen, maar ik weet niet of deze informatie bruikbaar is

aangepast door Jordy1471
Link naar reactie
Delen op andere sites

Drivers moet je installeren om alles te laten werken. Zat er geen cd-rom bij van je moederbord en videokaart?

Installeer gelijk ook een firewall. Een goede en gratis firewall is Comodo.

Er zaten 3 Cd-Roms bij mijn computer ,

1) Product Recovery disc: Microsoft Works 8.5

2) Product Recovery Disc: Miccrosoft Windows xp Media Center Version 2005 , met Windows Xp professional edition

3) Application en Support-Disc

En 3 Bij mijn Moeder haar PC ( Dus degene die ik geïnstalleerd heb) ,

1) Product Recovery Cd-Rom: Windows Home edition SP1a

2) NERO Burning Rom 6.3.0.2b

3) Application en support-CD

Wat ik ook aan de hand heb , is dat het scrollen hapert sinds ik windows opnieuw geïnstalleerd heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de drivers te installeren heb je drivers nodig die bij je eigen moederbord horen.

Heb je problemen met hardware? Geen geluid, slecht beeld....?

Weet je welk moederbord je hebt?

Alles ziet er perfect uit alleen dat ik geen spelletjes meer kan spelen en ik geen geluid meer uit mijn luidsprekers krijg , heb al andere apparaten aangesloten gelijk oortjes maar dan zegt media player dat er een probleem is met het audio-apparaat

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat voor een moederbord mn pc heeft , ik Geloof ( weet dus niet zeker dat mn pc MD8800 is van Medion )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jordy,

Normaal als je Windows opnieuw installeerd met de recovery cd van uw computer dan worden alle drivers van al uw hardware ook geïnstalleerd. Dat is het grote verschil tussen een recovery cd en een normale Windows cd.

Dikwijls, maar dat is afhankelijk van het merk van pc, worden ook verschillende programmas mee geïnstalleerd.

Jij hebt blijkbaar een verkeerd cd gebruikt, dus ook met andere drivers dan die van jou pc. Je kan dat allemaal herstellen maar de simpelste, veiligste en snelste methode is gewoon de installatie herdoen maar deze keer met de goede cd.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.