Ga naar inhoud

Windows Updat en allerlei ellende


irene

Aanbevolen berichten

Al lange tijden had ik het idee dat ik geen Windows Updates meer binnen kreeg hoewel mijn PC stond ingesteld dat hij dat elke dag om 15 uur moest doen.

Ik heb gewoon Windows gemaild en jawel ik werd door hun opgebeld !

Na uitleg werd mij een batchje (?) toegestuurd en als ik dat aanklikte ging het weer goed.

Alleen voor mijn gevoel begon toen de ellende want ik kreeg de mededeling dat ik geen geldige Windows XP zou hebben.

Ik begreep daar niets van want ik heb een DELL met daarbij zo'n plakkertje op mijn pc dus dat moest goed zijn.

Achteraf bedacht ik me dat iemand van de PC hulp van Seniorweb er een Windows XP Proffessional op had gezet.

Ik krijg nu te hooi en te gras allerlei popups van Windows te zien met de kreet dat ik dat moet wijzigen en bovendien ik zou gevaar lopen ed.Ik zie ook steeds de woorden Windows Geniue Advantage voorbij komen en wat is dat ??

Het schijnt dat je toch een geldige Windows XP kan downloaden ergens (?) maar ik durf niet goed want wat kan er allemaal gebeuren zodat je PC helemaal onbruikbaar wordt ?

Vraag: kan ik die Windows popups ergens uitschakelen ?

(Ter info: ik ben op dit moment niet thuis achter mijn eigen PC dus evt aanpas kan pas over een week. Bovendien overweeg ik een nieuwe PC binnenkort te kopen dus een evt oplossing is voor tijdelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik raad u als eerste aan om een systeemherstelpunt terug te plaatsen.

start--> alle programma's --> bureaublad accessoire --> systeemwerkset --> systeemherstel.

neem hier dan een herstelpunt van 1 of 2 dagen voordat u de patch heeft geïnstalleerd.

laat me horen als het wel/niet gelukt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een systeemherstel heb ik zelf ook wel gedacht...maar dan ben ik alle updates (ik meen 77 stuks..ik liep een eind achter idd!) ook weer kwijt en dan ben ik weer terug bij af.

Stel ik doe inderdaad een systeemherstel en dat lukt...maar wat daarna ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb u de windows-cd die u bij de aankoop van uw dell kreeg? Met deze kan u de originele windows terugplaatsen met licentie dus. Hierbij is het wel belangrijk te weten dat u hierdoor alle gegevens op uw schijf verliest en dat u hier dus eerst even een backup van moet nemen. nadien kan u dus uw pc formateren (schijf wissen) en windows xp opnieuw installeren met de code die op uw pc hangt (stickertje).

uitleg hoe de installatie ineen zit:

http://www.pc-helpforum.be/showthread.php?t=730

dit vraag wel wat tijd en het is dus belangrijk dat je backup hebt van bestanden en programma's

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.