Ga naar inhoud

Routers koppelen


Coppa

Aanbevolen berichten

Beste computerliefhebbers,

allereerst wil ik me voorstellen als computergroentje dus zware vocabularia is niet aan mij besteed. ;)

Nu voor mijn vraag,

we hebben beneden een router van het type Belkin staan G-plus, spijtig genoeg is dit niet genoeg om ook boven op internet te surfen, op mijn desktop. Ik heb nu ook een tweede router van het merk Ovis link type evo-W300AR

Kan ik op één of andere manier er voor zorgen dat deze twee 'samen werken' om meer bereik boven te krijgen. We hebben geen aansluitingen boven.

Groetjes en alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat een kabel trekken naar boven geen optie is ?

U heeft drie mogelijkheden :

WDS (Wireless Distribution System), in twee woorden er wordt een draadloze verbinding gemaakt tussen de twee routers. U vindt wat meer info over het principe hier (klikken).

Voordelen :

U heeft geen kabel nodig.

U kunt (waarschijnlijk) uw huidige apparatuur gebruiken.

Nadelen : De snelheid van de verbinding wordt gehalveerd (minstens).

Vraagt nogal wat configuratie

De beveiliging is beperkt tot WEP (in dit geval toch).

Niet altijd stabiel zeker indien de routers niet van dezelfde constructeur zijn.

Eén voorwaarde, de D-Link moet van het volgende type zijn : F5D9230-4 (klik voor details).

Gezien het bovenstaande neem ik aan dat u dit eerst wil proberen.

Gewoon ter info twee alternatieven :

1) Vervang de D-Link router door de OVISLINK, ik weet uit ervaring dat het signaal van deze routers erg sterk is, misschien is het voldoende. (U zou dit als eerste poging kunnen doen). Afhankelijk van de signaalkwaliteit zou de snelheid wel kunnen verminderen.

2) Gebruik een Homeplug oplossing. Hierbij wordt het electriciteits net gebruikt om het netwerk signaal te transporteren. Dit is een goede en stabiele oplossing merendeel, maar het vraagt extra hardware en dus geld.

Voor meer info en evt. assistentie post u maar terug.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Bedankt voor al deze informatie.

Ik kies voor de optie dat ik mijn router vervang door de Ovoslink... Maar...

Ik ben de instalatie software kwijt en ben niet zo een krak in het configureren van routers . Indien ik mijn Ovislink gewoon op het netwerk aansluit krijg ik verbinding met de router , niet met het internet.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een handleiding maar ze is in het SpaansxD

Maar kun je het volgende eens doen

Typ "cmd" in het "Start - Zoek" venster.

In het commando venster typ "ipconfig /all > ipcfg.txt" (zonder aanhalingstekens, met spaties !)

in de huidige directory vindt je een bestandje ipcfg.txt, kan je dit eens posten ?

PS: Was de Ovislink reeds in gebruik of staat hij nog op fabrieksinstellingen ?

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.