Ga naar inhoud

Blue Screen


VRocker

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten krijg ik een BSOD.

STOP: 0x00000116 is de foutcode

nvlddmkm.sys

Als ik opstart in veilige modus en de nvidia display driver uninstall, ben ik in staat om te booten in windows, maar windows installeert automatisch terug een standaard driver en bij de volgende reboot is de blue screen er terug.

Ik dacht geen probleem, ik doe gewoon een format, maar hij wil niet opstarten vanaf een CD-rom of DVD. In het BIOS staat mn CD-lezer wel degelijk eerstes ingesteld bij boot device priority. Maar de gebruikelijke "Press any key to boot from DVD" verschijnt niet en hij start gewoon windows op met de BSOD tot gevolg.

Kzit dus redelijk vast en ben ook quasi zeker dat het een hardware probleem zal zijn.

Ook krijg ik regelmatig artifacts te zien (zo van die verticale strepen op men scherm) wat me doet vermoeden dat de videokaart het probleem is, maar waarom hij niet meer wil opstarten van CD / DVD is me een raadsel. Mss moederbord dan?

EDIT: Heb het nu voorlopig opgelost door uit te schakelen dat Windows automatisch een driver installeert, zo geraak ik in Windows maar dan zonder Display Driver. Niet echt optimaal maar in afwachting van een verdere oplossing doenbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een onboard grafische chip of een aparte kaart?

In het laatste geval kun je dan eens even het merk en type van de kaart doorgeven?

In het eerste geval kun je alleszins onderstaande uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm ok.

Voer toch even onderstaande uit en meld de gegevens van de laatste 5 BSOD's.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

---------- Post toegevoegd om 14:42 ---------- Vorige post was om 14:39 ----------

He kan goed zijn dat het moederbord ergens aan de oorzaak ligt maar dat is nog vroeg om dit te zeggen.

Heb je meer dan 1 pci-e slot op je moederbord,zo ja kun je ook eens proberen om de grafische kaart te versteken naar het andere slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18/09/2011 13:01:42

  • bug check string: /
  • bug check code: 0x00000116
  • caused by driver: dxgkrnl.sys
  • de 4 parameters

fffffa80`05788010

fffff880`0f1b3cd8

00000000`00000000

00000000`00000002

18/09/2011 12:37:38

  • bug check string: /
  • bug check code: 0x00000116
  • caused by driver: dxgkrnl.sys
  • de 4 parameters

fffffa80`05b02010

fffff880`0f264cd8

00000000`00000000

00000000`00000002

De 2 recentste .dmp

Wat ik ook nog even ga proberen is een oudere driver installeren. Je weet nooit dat de recentste drivers mss conflicten geven ofzo.

Maar het feit dat hij niet wil opstarten van CD / DVD is nog steeds een raadsel. De DVD wil hij gewoon niet lezen, zelfs niet in de verkenner van windows. De CD herkent hij in windows verkenner, maar wil hij niet van opstarten.

aangepast door VRocker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.