Ga naar inhoud

Computer lijkt stil te vallen


Lauverc

Aanbevolen berichten

Ik bezit een 5 à 6 jaar oude medion akoya met 2.8 GHz pentium 4 processor met 1 GB ram en een grafische kaart van 64 mb.

Na opstarten werkt hij best goed, en snel, maar na een eind(20-tal minuutjes) begint hij trager en trager te worden. Tot hij constant vast zit en het bijna niet meer te doen is er vb. nog een moviemaker project mee te maken of zelfs word te runnen. Zijn harde schijf staat verre van vol en ik gebruik ccleaner.

Iemand een idee

alvast bedankt

Lauverc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de temperaturen al eens bekeken die de processor haalt? Dit programmatje(*) kun je is instaleren en direct opstarten eenmaal de PC aanstaat. Dan kun je zien welke temperaturen ze geven. Meld die dan even hier, als de Temps zwaar oplopen gaan we een andere test doen waarop we kunnen zien hoever dit gaat.

Ik zie hier twee dingen in:

1) Malware -> software probleem (niet mijn specialiteit).

2) Hardware is verduurd.

(*): Van alles wat in de map staat moet je enkel 'Realtemp' starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lukt bij mijn vista pc,maar niet bij die op XP, hij geeft de volgende foutmelding:

Error

The processor detected is noet supported.

GenuineIntel

Intel® Pentium® 4 CPU 2.80 GHz

Ken je nog een dergelijk programma dat wel de chip ondersteunt?

Alvast Bedankt

Lauvers

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, 80° is niet 'te' warm, hij zal nog werken, maar het is beter dat deze temperatuur wat lager zou liggen.

Je kan best het stof uit te laptop proberen te halen. dat kan je door een stofzuiger tegen de ventilatie te houden. of door met een compressor je laptop eens uit te blazen. let wel op, als je met een compressor gaat blazen, dat je droge lucht blaast, want anders kan dit kortsluitingen binnen in de laptop geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je raad, duidelijk en TheOmen. Ik zal eerst mijn openstaande downloadproblemen nu (proberen) afhandelen. Ik zal (later) het probleem van de XP-pc bij software plaatsen aangezien hij niet meer doet dan 65° celsius en ivm mijn laptop met vista zal ik de raad van TheOmen opvolgen.

Allen bedankt dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.