Ga naar inhoud

[OPGELOST] Vragen ivm router


mani88

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 dingen gehoord ivm het bereik van je router.

Fabeltjes of echt? Kunnen jullie mij antwoord geven?

1. Je router mag niet "verborgen" zitten in een (computer)kast ofzo, want dat beperkt je snelheid.

2. Wij zetten onze router altijd uit. En als we internet willen gebruiken zetten we hem aan. Nadien terug uit. Er zijn mensen die beweren dat dit slecht is voor je router en dat je hem beter altijd aan laat staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste is het alleen als het Draadloos internet is.. via kabel nooit probz meegehad want Bij mij zit die ook in een kast en down nog altijd zeer snel..

en ten tweede kzou het zo ni wete ma denk wel da je je aan/uit knop zal verwijdere en tzal ni zowiezo ni goed zijn als je hem om de 30min aan/uit gaat doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LauwereysM

Wat Robe187 zegt is waar, enkel voor draadloos internet is het aangeraden om hem niet ergens weg te stoppen. Of dat je snelheid beperkt daar ben ik nog niet zo zeker van, maar het is zeker slecht als je ver bereik wilt. En nee het is niet nodig om je router continu aan/uit te zetten.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Je router mag niet "verborgen" zitten in een (computer)kast ofzo, want dat beperkt je snelheid.

hangt er een beetje vanaf. Gewoon verbergen achter iets uit hout oid maakt niet zo heel veel uit. Binnen in een computerkast zit ze in metaal, dus dan kan er vrij weinig van je signaal naar buiten gaan.

2. Wij zetten onze router altijd uit. En als we internet willen gebruiken zetten we hem aan. Nadien terug uit. Er zijn mensen die beweren dat dit slecht is voor je router en dat je hem beter altijd aan laat staan...

Maakt niets uit. Alleen heeft het geen nut, je blijft maar op dat knopje duwen voor iets (router verbruikt echt niets qua stroom)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nee het is niet nodig om je router continu aan/uit te zetten.

MVG

Dat het niet nodig is, weet ik.

De vraag was: kan het kwaad?

Wij zetten onze router altijd af als we geen internet meer gebruiken (dus s nachts staat hij altijd af) om elektriciteit te besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. maakt voor draadloos wel uit, maar licht eraan waar je hem inzet (zoals Masters ook al zei)

2. het is nutteloos om hem constant aan en uit te zetten:

1. je zet de modem toch ook niet constant aan en uit?

2. het aanzetten kost meer energie als wanner je hem constant aan laten staan (dit is met een pc ook zo)

ga er maar eens met een ampère meter tussen zitten die het totaal verbruik bij houd. dan zal je zien dat waneer je hem constant aan en uit zet hij per week meer stroom verbruikt als wanneer je hem constant aan laat staan

voor de rest maakt het niet zoveel uit of je hem constant aan en uit zet, maar het is gewoon nutteloos :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.