Ga naar inhoud

pc valt zonder waarschuwing uit tijdens games


Aanbevolen berichten

hallo,

sinds kort het volgende probleem:

tijdens bepaalde games(Call Of Juarez, GRID...) valt de pc na een tijdje plots uit zonder waarschuwing, bij andere games(wow, cs:s) heeft die het dan weer niet

specs:

cpu: intel DUO core 2 @ 2.66

mobo: MSI P45 Neo(ms-7519)

ram: 2Gb DDR2

HDD: 500Gb intern(samsung HD502ij) + 500Gb extern

graka: ATI Gigabyte HD4850 512Mb

heb op andere topics al gelezen om met everest een log te posten

idle Temperaturen:

Moederbord 31 °C (88 °F)

CPU 22 °C (72 °F)

CPU #1 / Kern #1 37 °C (99 °F)

CPU #1 / Kern #2 43 °C (109 °F)

GPU diode (DispIO) 81 °C (178 °F)

GPU diode (MemIO) 82 °C (180 °F)

GPU diode (shader) 80 °C (176 °F)

als hij juist opstaat, haalt de gpu rond de 50°, na een halfuurtje haalt hij dit

stressed, gaat de gpu temperatuur(DispIO) na een goeie 10 min, naar 120°, waarbij de pc zonder waarschuwing uitvalt. tijdens het gamen, gaat de koeling ook zwaarder draaien, je hoort ze, en op everest gaat ze tot 100%(+- 9500rpm)

volgens mij ligt het dus aan de graka(die amper 1.5jaar oud is)

heb de kaart er al eens uitgenomen, en stof uitgehaalt met een fijn borsteltje

alle hulp is welkom xD

mvg

n.b.: ik gebruik 2-schermen via Ultramon, maar volgens mij kan dit geen reden zijn om zo'n hoge temperaturen(mijns inziens) te behalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je pc te warm wordt dan valt deze inderdaad uit. Dit kan je soms in je bios uitzetten, maar die instellingen heeft zijn nut natuurlijk ;-).

De computer al eens van alle stof ontdaan?

Om te vermijden dat de pc de volgende keer uitvalt zonder foutmelding kan je het volgende doen. Valt hij dan toch nog zonder enige foutmelding uit dan is het waarschijnlijk inderdaad je temperatuur die te hoog oploopt.

Ga naar configuratiescherm.

Kies "Systeem".

"Geavanceerd".

Klik bij "Opstart-en herstelinstellingen" op Instellingen

Vink "Computer automatisch opnieuw opstarten" uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvast bedankt voor het antwoord!

@jurgen ik heb de instelling gewijzigd, zal straks een testen of ik dan toch een foutmelding te zien krijg(waarschijnlijk bsod?)

@zotjes alle ventilators draaien(cpu,gpu,psu) en er steekt vooraan een 80mm die koude lucht inblaast, en achteraan een 120mm die warme lucht uitblaast

heb de pc al van stof ontdaan, gisteren heb ik de kaart eruit gehaald, en toen bleek dat de ventilator een hoop stof had "gecompresseerd" tegen de koelvinnen(die overigens onder een plastic kapje zitten) het stof heb ik eruit gepeuterd, en nu haalt die na een nachtje idle te staan toch nog 80°, wat volgens mij toch enorm hoog is?

mvg

case: http://www.pcgatecomputer.com/images/Antec4480B.jpg

graka: http://tweakers.net/ext/i/1213892234.jpg

edit1: de pc begint nu om het kwartier zwaarder te blazen gedurende een second of 5, dit deed die hiervoor ook nooit. aangezien de koeling wel draait, begin ik te denken aan de koelpasta?

aangepast door stuntevie
Link naar reactie
Delen op andere sites

80°c voor een gafische kaart is niet extreem hoog hoor.

Heb net even opgezocht wat de max.temp is voor uw kaart en dat is 110°c.

Zoals je ziet zit je daar nog ver onder.

Meet de temperaturen nog eens maar dit keer onder belasting.

Geef die temperaturen dan in uw volgende berichtje nog eens door.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jean-Pierre heb voor de zekerheid de kaart er nogmaals uitgehaald en nog eens goed uitgekuist, zover ik eraan kon.

onder belasting getest met:

Grid: +-95° 5000rpm

Coj: +-95° 5000rpm

HL2ep2: +-90 4000rpm

temperaturen blijven nu redelijk stabiel, ga nog een paar keer testen voor de zekerheid.

voor mij is dit tijdelijk opgelost

allen bedankt voor de hulp! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.