Ga naar inhoud

usb audio apparaat dat niet wordt herkend


GonN

Aanbevolen berichten

Ik heb me onlangs een usb platenspeler aangeschaft. Dit om zo eenvoudig mogelijk m'n platencollectie te digitaliseren. Doch deze weigert dienst. Als ik die via de witte en rode tulpstekkers aansluit op m'n HI-FI, functioneert die prima. Het probleem ligt dus bij het USB gedeelte. Bij apparaatbeheer staat bij USB: "onbekend apparaat", met als ID: "USB\VID_0000&PID_0000\5&125EDCF8&0&1"

Volgens andere fora heb ik een driver tekort. Op de bijgeleverde cd staat het bestandje: "lame_enc.dll". Deze driver kan ik echter niet installeren door de windows wizard. Volgens die andere fora zou ik ook nodig hebben: "wdma_int.inf", "wdma_usb.inf" en "usbaudio.sys". Deze laatste had ik nog niet en heb ik reeds gedownload.

Zonder enig resultaat. Ik zal eventjes m'n configuratie geven:

Windows XP SP2

Athon 1800 +

Asus moederbord

786 MB geheugen

Kenmerken platenspeler

Watssounds usb platenspeler

AK5371 geluidsprocessor/versterker

Als opnameprogramma gebruik ik AUDACITY. Daar moet ik bij "voorkeuren" de platenspeler als opnamebron selecteren, maar daar deze niet goed geïnstalleerd is, kan ik dat niet.

Mijn vraag is: hoe kan ik deze platenspeler laten werken op mijn computer, dus, welke programma's of drivers heb ik nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het net. Het is een speler van Watssounds. Die vind je niet op het net. De geluidsversterker/processor is ak5371. Ik denk dat het daar aan ligt of aan de usbaudio.sys file die niet correct functioneert. Standaart zat die file niet in m'n map windows\system32\drivers\

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.