Ga naar inhoud

(bijna) geen stemmen


Miss_Lux_Ferre

Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds maandag zit ik met een problemen met het geluid van mijn laptop.

Ik wou een film afspelen en de begintune hoorde ik nog normaal (mijn geluid staat altijd ongeveer op de helft). Maar vanaf dat de personages begonnen te spreken hoorde ik hen niet (enkel het gelach hoorde ik, zoals de muziek, normaal). Ik zette het geluid op maximum, waardoor ik heel stil wel het gesprek hoorde, maar nog altijd zo stil dat ik er niets van verstond terwijl de muziek ondertussen al heel luid stond. Ik heb ook even op YT gecheckt, en ook daar had ik hetzelfde (ligt dus niet aan dvd of whatever).

Ik had bij de volume-instellingen gekeken, en probeerde eerst wave aan te passen, maar dan was het geluid gewoon ondraaglijk (vergelijkbaar met storingen), dus dat heb ik dan maar gewoon laten staan zoals het stond.

Vandaag is het nog een stapje erger geworden. Ik hoor nog altijd geen stemmen, maar wanneer ik een filmpje bekijk waarbij iemand spreekt, klinkt het alsof ik onderwater zit (muziek blijft goed afspelen). Op skype heb ik dan het "onderwater"-probleem niet, maar is ook het geluid van het gesprek heel laag (op maximum volume komt het geluid over alsof het volume op 25% staat)

Vanmorgen heb ik Realtek geherinstalleerd, maar het probleem blijft. Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Met vriendelijke groeten

(dankzij vorige berichten heb ik voor alle zekerheid een speccy snapshot gemaakt:

http://speccy.piriform.com/results/FYGzUjN6izcMVqwYVOTZxkk )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol, *kuch* ok ik voel me ontzettend dom nu :shot:

ik was vergeten zeggen dat ik niet via de luidspreker van laptop werk, maar via oortjes, en door je reactie haalde ik ze uit, geluid was normaal, zonder problemen, ik steek ze trg in, en ook geen problemen meer... ik begrijp niet dat het "plots" opgelost is, dus doe ik de check van steek-het-stekkerke-van-de-oortjes-niet-helemaal-in, en tadaaa m'n probleem is er... oortjes goed diep duwen en tis opgelost :banghead: en da terwijl ik zoiets normaal altijd check, maar had zondag niets probleem gehad en maandag leg ik hem aan en probleem was er, had niet aan de oortjes gekomen, toch nie dak weet, vandaar dat ik er ook nie aan dacht dat het zoiets doms zou zijn :banghead:

dank je voor je reactie, het heeft me in elk geval wel geholpen lol :D:top:

En sorry voor de onnodige forum-topic :embarassed:

aangepast door Miss_Lux_Ferre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.