Ga naar inhoud

Hulp met iPod classic 160GB


Dark Phoenix

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben nieuw op dit forum en moet zo nog een beetje mijn weg zoeken.

Ik ben hier in eerste instantie om hulp te zoeken.

Ongeveer een jaar geleden kocht ik m'n eerste iPod, een classic versie van 160GB, allemaal prima enzo, maar een paar maand geleden is m'n laptop gecrasht en natuurlijk geen back-up van iTunes gemaakt ofzo dus daar stond ik dan.

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en opnieuw iTunes geïnstalleerd. Dit ging een hele tijd goed, maar de afgelopen week loop ik echt op van de zenuwen in verband met m'n iTunes. Ik had besloten om al m'n muziek van m'n iPod opnieuw te downloaden, zodat ik alles opnieuw mooi alfabetisch in 1 afspeellijst kon zetten, want na m'n laptopcrash en met die "nieuwe" iTunes had ik geen enkel oud liedje vanop m'n iPod nog op m'n computer staan en als je dan eentje wil toevoegen zet het dat niet meer alfabetisch omdat iTunes en de iPod deze muziek niet meer herkent...

Dus was ik aan de slag gegaan om alles opnieuw te downloaden, ik had die afspeellijsten van '25 meest afgespeeld' en 'onlangs afgespeeld'... eruit gesmeten voor m'n eigen afspeellijsten, dus ik maakte die zoals bijvoorbeeld: muziek algemeen, muziek klassiek, muziek lounge,... En ik download met Limewire en heb een functie aangezet waarbij alle gedownloade liedjes rechtstreeks naar m'n iTunes bibliotheek gaan. Nu dat ging allemaal vrij goed, totdat ik m'n iPod afkoppelde van m'n laptop, toen ineens was ik die afspeellijsten kwijt in m'n iTunes en stonden weer die vroegere mappen erin (onlangs afgespeeld,...), ik ben dan terug opnieuw begonnen 2 dagen geleden en ik had terug veel muziek erin staan en ik steek m'n iPod in en hup, terug alles weg uit m'n bibliotheek, ben ik terug bezig geweest om alles erin te zetten, toen ik m'n iPod dan afkoppelde stond alles er terug in, maar toen ik daarna (een uurtje later) m'n iTunes gewoon opende om nog wat muziek te luisteren was WEER alles weg en stonden WEER die andere dingen erin (onlangs afgespeeld,...).

Nu kan ik je vertellen dat dit HEEEEEEEEEEEEEEEL frustrerend is en dat ik echt graag zou verderdoen aan m'n muziek, want muziek is gewoon alles voor me, maar zo kan ik echt nooit verder doen.

Kan iemand me AUB helpen, ik weet niet wat er mis is, het is pas een week geleden begonnen en voor zover ik weet heb ik niks verandert van instellingen ofzo en ik koppel m'n iPod altijd goed aan en af.

Help me aub,

alvast bedankt!

Groetjes

Dark Phoenix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Phoenix

Ik zou niet weten wat er mis is bij u, maar ge kunt misschien de begininstellingen opnieuw kunnen proberen in te voeren. Ik weet niet of dit de goede methode daarvoor is, maar ik heb hier thuis het volgende eens uitgetest en mij lijkt het te werken.

Zorg dat iTunes af is. Ga naar de map "C:\Documents and Settings\(uw account-naam)\Application Data\Apple Computer\iTunes". Knip daar het bestand iTunesPrefs.xml en zet het in een willekeurige andere map. Open dan iTunes. Dan zoudt ge normaal het scherm moeten krijgen waar ge de begininstellingen van iTunes moet instellen. Uw bestanden blijven gewoon in uw bibliotheek staan, dus ge moet de twee opties: "mp3-bestanden en aac-bestanden toevoegen" en "wma-bestanden toevoegen" NIET aanvinken. Op "volgende" klikken en dan "nee, bestanden en mappen niet wijzigen" aanduiden. Dan weer "volgende" en dan zijn volgens mij uw instellingen terug zoals ze in het begin waren. Maar ik verzin deze werkwijze hier maar zelf, dus ik heb geen idee of ze ook voor uw probleem zal werken. Ik weet ook niet of Afspeellijsten bewaard blijven (ik gebruik die nooit, dus ik heb het ook niet gemerkt toen ik het hier thuis probeerde opnieuw in te stellen), maar ik dacht dat die in een ander bestand bewaard werden. Succes ermee.

---------- Post toegevoegd om 21:28 ---------- Vorige post was om 21:17 ----------

Natuurlijk, als het heeft gewerkt, moogt dat geknipte bestand gewoon verwijderen. Als het niet heeft gewerkt, kunt ge het terugzetten als ge uw oude instellingen terug wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.